اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انتقاد مردمی از طولانی شدن پروسه انتقال زباله ساری به چهاردانگه

مردم منطقه چهاردانگه با حضور در بخشداری چهاردانگه مازندران نسبت به دپو غیر بهداشتی و طولانی شدن پروسه انتقال انتقاد کرده و خواستار پیگیری جدی مسؤولان استانی و نمایندگان مجلس شدند.

انتقاد مردمی از طولانی شدن پروسه انتقال زباله ساری به چهاردانگه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مردم منطقه چهاردانگه صبح امروز به دلیل طولانی شدن پروسه انتقال زباله و دفن غیر بهداشتی آن صبح امروز مراتب اعتراض خودشان را با حضور جلوی بخشداری منطقه در کیاسر اعلام کردند.

معترضان به انتقال زباله از روند انتقال زباله چهاردانگه که  باعث آسیب جدی به محیط زیست و منابع طبیعی شده است انتقاد دارند و اعلام کردند که وعدهای مسؤولان در ساخت کارخانه زباله سوز ساری بسیار طولانی شده است و با این روند به نظر می‌رسد که برنامه‌ای برای جلوگیری از اجرای این طرح ندارند.

مردم چهاردانگه خواستار پیگیری جدی بخشدار، فرماندار و استاندار و حتی نمایندگان مجلس نسبت به وعدهای محقق نشده برای تکمیل کارخانه زباله سوز شدند از مسؤولان استانی درخواست کردند که به روند انتقال 14 ساله زباله به این منطقه خاتمه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، زباله ساری بیش از 14 سال به منطقه چهاردانگه ساری در 90 کیلومتری ساری منتقل می‌شود.

از سال 95 به بعد وعده بهره‌برداری از کارخانه زباله سوز بارها و بارها در رسانه‌ها مطرح شده و در پایان سال این وعده تمدید می‌شده است.

اعضای شورا و شهردار بیشترین افرادی بودند که درباره بهره‌بردای از کارخانه زباله سوز ساری صحبت به میان آوردند که مستندات اظهارات آنها در رسانه‌ها موجود است.

حجم زباله‌های انتقال داده شده روزانه بیش از 400 تن اعلام شده است که با تریلر و در 90 کیلومتری ساری دپو می‌شود.

برای نخستین بار  محمد اسلامی استاندار سابق مازندران و وزیر فعلی راه و شهرسازی درباره دپو زباله به منطقه چهاردانگه صحبت به میان آورده بود که پیش از این مسؤولان استانی کمتر درباره آن صحبت به میان آورده بودند و مسؤولان شهری درباره دفن آن صحبت می‌کردند.

مسؤولان شهری بارها و بارها بحث نصب دستگاه تصفیه شیرابه زباله را مطرح کرده بودند که در روزهای اخیر طرح بهره‌برداری از دستگاه تصفیه شیرابه عملیاتی شده است.

اسلامی حتی بحث برخورد با افرادی که نسبت به عدم تصفیه شیرابه زباله اقدام می‌کنند را پیش کشید، دغدغه‌ها و تلاش‌های اسلامی در ارتباط با ساخت و تکمیل کارخانه زباله سوز به نتیجه نرسید، در دوران فعالیت ربیع فلاح استاندار پیشین استان هم گام مناسبی در این ارتباط انجام نشده و حسین زادگان با وجود اینکه به زبان مباحثی را درباره ساماندهی پسماند مطرح می‌کند اما تحرکات و اقداماتش کافی به نظر نمی‌رسد و بحث پیشرفت نامناسب فیزیکی کارخانه زباله سوز ساری مبین این موضوع است.

انتهای پیام/86004/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول