اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رئیس ستاد انتخابات مرکزی: دشمن در انتخابات پیش رو به عنوان رقیب جدید ظاهر شده است

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با تاکید بر اینکه برای اعتلای آرمان‌های انقلاب همه باید تلاش خود را به کار گیرند، گفت: دشمن تمام همت خود را برای مشارکت کم مردم در این انتخابات به کار برده و به عنوان یک رقیب جدید ظاهر شده است، باید دشمن را از صحنه بیرون کرد.

رئیس ستاد انتخابات  مرکزی: دشمن در انتخابات پیش رو به عنوان رقیب جدید ظاهر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بهنام نظری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال، نخستین انتخاباتی است که رهبر معظم انقلاب یک سال قبل به اهمیت آن پرداختند و در ابتدای سال برای آن  4 راهبرد سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت مشخص کردند.

وی با اشاره  به روند انتخابات تصریح کرد: در حال حاضر روند انتخابات در مرحله رسیدگی به اعتراض نامزدها است، پنج شنبه استان مرکزی میزبان رئیس ستاد انتخابات کشور است و قرار است در این سفر از نزدیک شاهد اقدامات انجام شده باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با تاکید بر اینکه برای اعتلای آرمان‌های انقلاب همه باید تلاش خود را به کار گیرند، افزود: دشمن تمام همت خود را برای مشارکت کم مردم در این انتخابات به کار برده و به عنوان یک رقیب جدید ظاهر شده است، باید دشمن را از صحنه بیرون کرد.

نظری افزود: حادثه تروریستی کرمان نمایش بخشی از تلاش دشمن برای رسیدن به اهداف پلید خود بود، دشمن می‌کوشد انتخابات را به سمتی ببرد که نشان دهد مردم مشارکت نمی‌کنند، و قطعا مردم با حضورشان انتخابات را به سمتی می‌برند که دشمن شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: تشکیل یک مجلس قوی مشکلات را حل می‌کند، اگر اقتدار می‌خواهیم باید در انتخابات شرکت کنیم، انتخاب مردم برای ما انتخاب محترمی است و به این دلیل تمام تلاش را برای سلامت انتخابات به کار خواهیم بست.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با تاکید بر اینکه دولت در انتخابات نماینده‌ای ندارد، گفت: بدون شک هرچه مردم اراده کنند همان از صندوق‌ها خارج خواهد شد، تمام دغدغه دولت برگزاری انتخاباتی سالم است و رسانه‌ها به عنوان ناظر باید کمک کنند و اگر جایی تخلف رخ داد، شفاف سازی و اطلاع رسانی کنند.

نظری تصریح کرد: در این انتخابات همچون انتخابات گذشته با هیچ حزبی عهد اخوت نداریم و همه در یک سطح و اندازه هستند و سعی در برگزاری انتخابات سالم است.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در استان وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات در فصل سرد برگزار می‌شود اما تمام امکانات و تمهیدات اندیشیده شده تا مردم با کوچک‌ترین مشکلی مواجه نشوند، همه دستگاه‌های اجرایی پای کار و تمام ظرفیت‌ها و تجهیزات به حالت آماده هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان با تاکید بر اینکه این انتخاب سرنوشت ۴ سال آینده را رقم خواهد زد، گفت  تمامی صندوق‌های اخذ رای، شعبات اخذ رای، تعداد شعبات، صندوق‌های ثابت و سیار نیاز به بازنگری دارند و آسیب شناسی‌هایی که در حوزه‌های انتخابات در سال‌های گذشته و قبل بوده باید به صورت مشخص مورد بررسی قرار گیرد.

نظری در خصوص فعالیت احزاب گفت: امروز فعالیت احزاب در کشور بر اساس کارکردی که برایشان تعریف شده نیست، متاسفانه احزاب هنوز دوام لازم را ندارند، احزاب در نزدیکی انتخابات شکل می‌گیرند و پایان انتخابات به محاق می‌روند، اما واقعیت این است که نقش احزاب می‌تواند پررنگ باشد، این باید به عنوان مطالبه قوی در نظر گرفته شود، احزاب باید به سمتی بروند که این خواسته را جبران کنند.

وی گفت: در استان چند حزب و گروه در حال فعالیت هستند از نظر ما این‌ها شناسنامه‌دار هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد شعب اخذ رای را یک هزار و ۸۳ شعبه اعلاو اظهار کرد: از این تعداد ۶۱۷ شهری و ۴۶۶ روستایی، ۷۴۵ ثابت و ۳۳۸ سیار است.
 نظری تصریح کرد: ۱۶۳ داوطلب در استان هنوز تاییدیه نگرفتند، باید مستندات را ارائه دهند تا مورد بررسی قرار  گیرد.

نظری بیان کرد: ۳۰۶نفر نامزد انتخابات در ۶ حوزه اصلی تایید  و ۱۶۳ نفر عدم تایید شدند، ۱۵ نفر عدم شرایط ثبت نام داشتند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به تبصره ۳ اگر شکایتی ارسال شود حتما مورد بررسی قرار می‌گیرد، در حوزه پیشگیری همه ناظران دعوت و اتمام حجت اولیه با داوطلبین صورت گرفت و کلیت موضوع تبیین شد، ممکن است برخی آن مسیر را درست طی نکنند کمیته بازرسی در استان تشکیل شده و تمام تحرکات نامزدها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه نامزدها نباید وعده‌ای خارج از عرف بدهند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند کسانی که به عنوان نامزد قرار دارند همه پیرو رهبری و خط مشی‌های نظام هستند و نمی‌پدیریم که یک نامزد انتخاباتی قانون را زیر پا بگذارد، ماده ۲۱ ناظر بر این است که کارکنان و دستگاه‌های اجرایی که برای فرد خاصی کار می‌کند مستند سازی و مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول