اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

گمرکات استان مرکزی برای حمایت از فعالین اقتصادی منتظر دستور قضایی نباشد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: گمرکات استان برای کمک و حمایت از فعالین اقتصادی و تولید منتظر دستور قضایی نباشد.

گمرکات استان مرکزی برای حمایت از فعالین اقتصادی منتظر دستور قضایی نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جریان بازدید از اداره کل گمرکات استان مرکزی با اشاره به جایگاه و نقش ویژه‌ای که گمرک در حوزه کمک به فعالین اقتصادی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از سخت‌ترین کارها در کشور ما، تولید است که دردسرهای فراوانی برای تولیدکنندگان دارد و الحق والانصاف کسانی که پا در این راه گذاشته‌اند، شایسته تقدیر، حمایت و پشتیبانی هستند.

 وی افزود: در حوزه گمرکات و امور اقتصادی، هم قوانین و هم دستورالعمل‌ها، متعدد، فراوان و دست و پاگیر هستند، بنابراین گر نگاه و رویکرد، بر مبنای همراهی و کمک به قشر تولید کننده نباشد، در خیلی موارد، کار متوقف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: خیلی از مواقع که دادگستری استان و دادستانی به مواردی در این خصوص ورود می‌کنند، بر اساس همین رویکرد حمایت و پشتیبانی از تولید است و مصلحت بزرگی مد نظر است که همان امنیت و آرامش خانواده بزرگ فعالین اقتصادی و جامعه کارگری است که ستون فقرات حوزه اقتصاد محسوب می‌شوند.

موسوی تصریح کرد: انتظار ما از گمرکات استان این است که در مواقع و مواردی که قانون اجازه می‌دهد همراهی و کمک به واحدها و صنایع تولیدی استان را اولویت دهد و منتظر ورود دستگاه قضایی نباشد و با افزایش تعامل با مسئولین ذیربط و انجام اقدامات و مطالعات کارشناسی، مسائل مبتلابه مرتبط با دادگستری اعلام شود تا در چرخه تولید، وقفه ای حاصل نشود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: اگر فعال اقتصادی احساس کند که یک نگاه حمایتی به او وجود دارد، با اعتماد به نفس بالا و امیدوارانه در جهت ارتقای سطح تولید و جهش شاخص‌های اقتصادی کشور گام برمی‌دارد و خروجی کار مناسب خواهد بود.

موسوی عنوان کرد: دستگاه قضایی به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری (ادام الله ظله العالی) تعیین می‌شود فراتر از قانون معتقد است چرا که کلام و پیام نائب امام زمان (عج) است و برای ما یک جنبه قدسی و الهی دارد و از جهت عقلی و منطقی هم باید مد نظر قرار داد که ایشان بیش از یک دهه است که شعار سال را شعار اقتصادی قرار داده‌اند و تاکید ویژه‌ای روی این موضوع دارند، لذا بیانگر آن است که شاه کلید حل مشکلات کشور، فعالیت اقتصادی و رشد تولید و اشتغال است و این مهم اجرا نخواهد شد، مگر اینکه تمام اجزای حاکمیت وظایف خود را به درستی انجام دهند و در سایه همدلی و همراهی با یکدیگر کار را به پیش برند.

صدیقی راد، مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز در این بازدید به ارائه گزارش و آمار در خصوص وضعیت انبار های گمرکات و اموال موجود در آن پرداخت.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول