اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هسته مرکزی شهر اراک، تبدیل به راسته میوه‌فروشان شده!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی از وضعیت هسته مرکزی شهر اراک و تبدیل آن به راسته میوه فروشان انتقاد کرد.

هسته مرکزی شهر اراک، تبدیل به راسته میوه‌فروشان شده!

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،
پیاده‌راه‌سازی، گزینه ای خوب در راستای افزایش نشاط اجتماعی در بافت های شهری است که لازم است مفاد طرح های تدوینی در این خصوص، علاوه بر مسائل فنی و زیرساختی، ابعاد اجتماعی را نیز در برگیرد چرا که هدف از اجرای طرح های موسوم به پیاده‌مداری شهر، تسهیل زندگی مردم و ایجاد نشاط برای آن هاست نه صعوبت در زندگی روزمره آن ها.

محسن خیرمند، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ظهر  در جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان مرکزی در خصوص‌پیاده راه امیرکبیر و وضعیت آن تصریح کرد: دستگاه مدیریت شهری قبل از هر اقدام در جهت پیاده‌راه‌سازی، در بدو امر مبادرت به آمایش میدانی وضعیت پراکندگی جمعیت ساکن مبادی منتهی به محل طرح پیاده‌راه، وسایل نقلیه آن ها و... نماید و با بهره‌گیری از نظر مشاوران و صاحب‌نظران، حقوق اهالی محله های مجاور احداث طرح پیاده‌راه را لحاظ نماید.

وی افزود: پیاده‌مداری شهر، یکی از مؤلفه های اساسی در افزایش نشاط اجتماعی است اما به شرطی‌که اثر معکوس نداشته باشد و برای این منظور صنوف مستقر در مسیر پیاده‌راه لزوما می‌بایست در دسته مشاغلی باشند که برای عابرین دارای جاذبه باشد و به عنوان مثال استقرار صنوف فروش میوه و تره‌بار که می‌بایست در سطح شهر پراکندگی داشته باشند، در مسیر پیاده روی، هیچ توجیهی ندارد.

این مقام قضایی گفت: هسته مرکزی شهر اراک، تبدیل به راسته میوه فروشان شده است، اما واقعا نیاز است که شخصی برای خرید میوه مصرفی خود از حاشیه شهر به مرکز شهر بیاید و مقدار زیادی انرژی، سوخت و هزینه صرف کند تا خرید خود را انجام دهد؟

وی افزود: این‌جاست که ضرورت تاسیس بازارچه های محلی خرید میوه و تره‌بار توسط شهرداری بیش از پیش احساس می شود و لازم است این موضوع در دستور کار دستگاه مدیریت شهری قرار بگیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: پیاده‌راه سازی نباید باعث سرریز ترافیک به معابر اطراف شود و منجر به تشکیل سیل خودروهای پارک شده در کوچه های کم‌عرض شود فلذا این موضوع ضرورت پیش‌بینی احداث پارکینگ و ایجاد خدمات دسترسی ارزان به شهروندان را یادآور می شود.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول