اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ذخیره‌سازی بیش از ۲۲ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: به منظور آمادگی برای اجرای طرح راهداری زمستانی علاوه بر ذخایر موجود، تاکنون حدود ۱۲ هزار تن مخلوط شن و نمک به سوله‌های ذخیره‌سازی راهدارخانه‌های سراسر استان حمل شده است.

ذخیره‌سازی بیش از ۲۲ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌های استان مرکزی

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره فرارسیدن فصل بارش و لزوم آمادگی لازم برای اجرای طرح راهداری زمستانی اظهار کرد: طی بازدید از راه‌ها و راهدارخانه‌های استان، وضعیت میزان ذخیره‌سازی ماسه و نمک در سوله‌ها و همچنین تجهیزات راهداری زمستانه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: برخی از محورهای استان در فصول سرد با بارش فراوان برف، سرمازدگی و یخبندان مواجه میشوند که نیاز است برای جلوگیری از مسدود شدن این مسیرها پیش از شروع سرما تمهیداتی اندیشیده شود.

مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: در همین راستا یکی از مباحثی که پیگیری می‌شود بحث ذخیره‌سازی شن، ماسه و نمک است تا در صورت لزوم و در اسرع وقت پس از بارش برف و به منظور جلوگیری از یخبندان سطح محورها از مخلوط این مواد استفاده شود.

جهانی بیان کرد: هر ساله قبل از شروع فصل سرما بحث بازرسی و اطلاع دقیق از وضعیت ذخیره شن و ماسه و همچنین بررسی تجهیزات برف‌روبی و نمک‌پاشی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی میزان شن مورد نیاز در طرح راهداری زمستانی را ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۵ هزار و ۸۷۴ تن شن توسط ناوگان حمل و نقل باری جابجا و به موجودی‌های انبار اضافه شده است.

جهانی همچنین یادآور شد: نمک پیش‌بینی شده مورد نیاز نیز ۱۳ هزار و ۱۵۰ تن است که در حال حاضر ۹ هزار و ۳۲ تن آن خریداری شده و با استفاده از تجهیزات راهداری به سوله های ذخیره سازی حمل شده است.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای خرید و ذخیره‌سازی حدود ۴۰ هزار تن شن و نمک مورد نیاز در طرح راهداری زمستانی را ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان عنوان کرد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول