اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ورود کم سرمایه به چالشی برای بخش کشاورزی استان مرکزی تبدیل شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ورود کم سرمایه به چالشی برای بخش کشاورزی استان مرکزی تبدیل شده است.

ورود کم سرمایه به چالشی برای بخش کشاورزی استان مرکزی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی صفری در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان، کشاورزان و تشکل‌های بخش کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه نخستین مشکلات بخش کشاورزی آب و بعد سرمایه است، اظهار داشت: علی‌رغم این که مشکلات زیاد است مطالبات هم زیاد است و نمی‌توانیم پاسخگوی مطالبات کشاورزان باشیم، بنابراین نقدینگی به عنوان یکی از مشکلاتی است که ممکن است بخش کشاورزی را تهدید کند.

وی افزود: یکی از چالش‌های بخش کشاورزی ورود کم سرمایه به بخش کشاورزی است که قسمتی از ورود سرمایه از طریق تسهیلات بانکی و سیستم بانکی باید تامین می‌شود، متاسفانه در سال‌های اخیر سیستم بانکی در بخش کشاورزی مقداری بسته عمل کرده و نتوانسته درخواست بخش کشاورزی را اجابت کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: راهکار برون رفت از مشکل ورود کم سرمایه، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است که یکی از اقدامات پسندیده سازمان جهاد کشاورزی تشکیل این صندوق است و خدمات بسیار خوبی را این صندوق به کشاورزان ارائه داشته است، با توجه به اینکه تشکل‌ها در سرمایه‌گذاری این صندوق مشارکت می‌‌کنند، اقدامات خوبی انجام شده، اما متاسفانه سرمایه این صندوق کم است.

صفری بیان کرد: مولدسازی یکی از راهکارهای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است، تشکل‌‌‌ها خواستار این موضوع هستند که اکنون که دولت بحث مولدسازی را اجرا می‎کند، مولدسازی می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های تاثیرگذار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی باشد و باید مولد سازی را به این سمت سوق دهند.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش اموال در قالب مولدسازی باید صرف پروژه‌های ناتمام استان شود و در استان تاکنون هیچ ملکی در قالب مولدسازی به فروش نرفته است، خاطرنشان کرد: باید پیگیری‌های لازم از طریق مسئولان کشوری و استانی انجام شود تا بخشی از املاکی که به عنوان مولدسازی به دولت معرفی شده را در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ورود دهیم.

پایان پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول