اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اولین روز هفته دولت در خمین چگونه گذشت؟

طی مراسمی با حضور استاندار استان مرکزی، نماینده مردم خمین در مجلس، امام جمعه این شهر برخی از پروژه‌های هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

اولین روز هفته دولت در خمین چگونه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، روز هفته اول دولت در استان مرکزی با افتتاح چندین پروژه پیگیری شد.

استاندار مرکزی، نماینده مردم خمین در مجلس، امام جمعه خمین به همراه برخی مسوولین از روند پیشرفت پروژه‌های خمین بازدید کردند و برخی از آنها نیز افتتاح شد.

گلباران گلزار شهدای خمین

همزمان با نخستین روز از هفته دولت، استاندار مرکزی و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی، فرماندهان نظامی و اقشار مختلف مردم با حضور در گلزار شهدای شهر خمین ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کردند.

 

 

حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی امام جمعه خمین در این مراسم با تأکید بر اینکه مسوولین دولتی باید شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند، گفت: تکریم ارباب رجوع، کار جهادی و شبانه‌روزی، گره‌گشایی از مشکلات مردم،‌ اتمام پروژ‌ه‌های نیمه‌تمام و... از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: ایران اسلامی، شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده است که باید بدانیم در برابر خون این شهدا مسوول و مدیون هستیم.

دیدار استاندار مرکزی با خانواده شهید مفقودالاثر شهر قورچی باشی

استاندار مرکزی همچنین در ادامه سفر خود به خمین با حضور در منزل خانواده شهید دوران دفاع مقدس «سیاوش حسنی» از شهدای شهر قورچی‌باشی با پدر و خانواده معظم این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرزاد مخلص الائمه در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدای انقلاب با تقدیم جان خود امنیت و آسایش را برای مردم کشور به ارمغان آوردند، این وعده خداوند است که شهدا هرگز نمی‌میرند و نزد من روزی می‌خورند که نشان از جایگاه والای شهید است.

وی همچنین با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور و استان اظهار کرد: هدف و اولویت اصلی دولت تکمیل پروژ‌ه‌های نیمه‌تمام است که در این مدت تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار بسته است.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه هفته دولت نیز بهانه‌ای است تا برخی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: در همین خصوص در اولین روز از هفته دولت در خمین ۹۲ پروژه عمرانی و اقتصادی در خمین افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

مخلص الائمه همچنین با اشاره به مصرف برق در استان نیز بیان کرد: علیرغم اینکه در سال‌های گذشته در حوزه برق آن‌طور که باید سرمایه‌گذاری نشد اما در تابستان مشکل خاصی وجود نداشت و قطعی برنامه‌ریزی شده‌ نداشتیم؛ تنها گاهی برای تأمین برق کشاورزی، ادارات تعطیل شد.

وی اضافه کرد: مصرف برق در سال‌های اخیر افزایش یافته و باید برای حل کمبود انرژی از راه‌های جایگزین مانند  انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کرد.

شهید سیاوش حسنی، در سال ۱۳۴۵ در قورچی باشی از توابع خمین دیده به جهان گشود و با شروع جنگ تحمیلی با رفتن به جبهه به دفاع از کیان کشور پرداخت و سرانجام در بهمن ۱۳۶۱ در فکه و در عملیات والفجر مقدماتی در حالی که فقط ۱۶ سال داشت به شهادت رسید اما پیکر مطهرش در منطقه بر جای ماند و به آغوش خانواده برنگشت.

 

افتتاح زمین چمن مصنوعی

با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین، زمین چمن مصنوعی روستاهای چقا سیف‌الدین، چهارچشمه و سوک قزقان به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طی یک‌سال اخیر ۴۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال در بخش کمره شهرستان خمین اجرا شده است.

بهره‌برداری از واریانت محور روستای میان رودان

واریانت محور روستای میان رودان به طول ۱۴۰۰ متر با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین به بهره‌برداری رسید.

همزمان با این پروژه، بهره‌برداری از پروژه‌های لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای خمین - الیگودرز، خمین - اراک و خمین - محلات نیز با اعتبار ۵۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

 

ایستگاه برق ۶۳ کیلوولت شهابیه خمین به بهره‌برداری رسید

با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین ایستگاه برق ۶۳ کیلوولت شهید والانژاد در شهرک صنعتی شهابیه خمین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این پست با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر دارای ۶ فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت و ۵ فیدر ۶۳ کیلوولت است که برای احداث آن اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در حال حاضر برای اجرای پست انتقال ویژه و پست شهر صنعتی خمین ۸۵۰ میلیارد تومان قرار منعقده شده که بهره‌برداری از این پروژه‌ها طی سال آینده، ظرفیت شهرستان از ۳۱۰ مگاولت آمپر به ۴۳۰ مگاولت آمپر می‌رسد و خطوط منطقه ۱۲۷ کیلومتر توسعه خواهد یافت.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول