اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لزوم توجه کشاورزان و روستائیان به خدمات بیمه اجتماعی

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور بر لزوم توجه کشاورزان و روستائیان به خدمات این بیمه تاکید کرد.

لزوم توجه کشاورزان و روستائیان به خدمات بیمه اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از محلات، بیت اله برقراری امروز در حاشیه نشست با کشاورزان و گلخانه داران شهرستان محلات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشاورزان، روستائیان و ساکنین مناطق کمتر از ۲۰ هزار نفر و عشایر می‌توانند با عضویت در این صندوق از خدمات متنوعی بهره‌مند شوند.

افرادی که عضو صندوق باشد می‌تواند مستمری بازنشستگی دریافت کند، همچنین اگر فردی در حین کار دچار سانحه و ازکارافتادگی شود، می‌تواند مستمری از کار افتادگی و یا در صورت فوت، بازماندگان، مستمری بازماندگی دریافت می‌کنند و اگر فردی سابقه بیمه‌شدگی داشته باشد می‌تواند سابقه خود را به سایر صندوق‌ها انتقال دهد و از نظر نقل و انتقال سوابق بین صندوق‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور توصیه کرد که این صندوق که مولود نظام انقلاب اسلامی است، حتماً مورد استفاده روستائیان، عشایر و کشاورزان قرار گیرد.

به گزارش فارس هدف از سفر به استان مرکزی اطلاع‌رسانی مناسب جهت جذب فعالین این حوزه به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و تشریح خدمات متنوع صندوق است.

همچنین  دیدار با خانواده شهدا، مصاحبه زنده تلویزیونی، حضور در شهرستان محلات و خمین و برگزاری نشست با مدیران، بازدید از بیت حضرت امام (ره)، افتتاح دفاتر کارگزاری، افتتاح دفتر مدیریت استان، دیدار با استاندار مرکزی، شرکت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور مدیران ارشد استان، نشست خبری با خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه استان مرکزی، جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی، بازید از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و جلسه با مدیران و حضور در روستاهای ضامنجان و هزاوه از برنامه‌های سفر مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان به استان است.

بازدید مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از گلخانه‌های محلات

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در بدو ورود به استان مرکزی از گلخانه‌های شهرستان محلات بازدید کرد.

برقراری، در این سفر از گلخانه میلاد با وسعت ۵ هکتار، تولیدکننده انواع گل و گیاه زینتی، آپارتمانی، فضای سبز و به عنوان بزرگترین صادرکننده گل و گیاه ایران بازدید کرد.

شهرستان محلات با قدمتی ۱۰۰ ساله در تولید گل و گیاه زینتی، قطب تولید گل و گیاه کشور قلمداد می‌شود به طوری که سطح زیر کشت گل و گیاه در شهرستان به بیش از ۷۵۰ هکتار با ۸۵۰ بهره‌بردار می‌رسد.

 

 

سالانه حدود ۱۸۵ میلیون انواع گل های فضای سبز و باغچه ای، ۷۲ میلیون انواع گل های آپارتمانی و ۲۰ تن انواع بذر، ۲۱۷ میلیون گل‌های فصلی از جمله گل‌های شاخه بریده از جمله گلایل، میخک، مریم، داوودی، آنتوریوم، ژربرا، لیسیانتوس، در بخش گل‌های آپارتمانی پتوس، بیلندروم‌ها و آگرونما، فیکوس بنجامینا، فیکوس در بخش گل‌های فضای سبز و باغچه‌ای؛ اطلسی، رز باغچه‌ای، اطلسی باغچه‌ای، انواع بذرهای قابل استفاده در پارک‌ها و باغچه‌های منازل، در شهرستان محلات تولید می‌شود.

این شهرستان رتبه اول گل و گیاه را در کشور دارد و در سال گذشته از نظر ریالی۸۵۰ میلیارد تومان صادرات به کشورهایی چون CIS، عراق و عمان و... صورت گرفته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول