اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برگزاری اجلاسیه ایثارگران تعاون در دفاع مقدس در استان مرکزی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: اجلاسیه ایثارگران تعاون استان مرکزی دوازدهم خرداد ماه سال جاری با حضور سردار باقرزاده از رزمندگان تعاون بودند و خاطره گویی رزمندگان تعاون استان برگزار می شود.

برگزاری اجلاسیه ایثارگران تعاون در دفاع مقدس در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به اعلام آمادگی رزمندگان تعاون استان مرکزی برای تبیین نقش تعاون در دفاع مقدس و شروع فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و تبیینی در این راستا، اجلاسیه ایثارگران تعاون در دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارگروه تعاون در ذیل ستاد کنگره از سال‌های گذشته فعالیت می‌کند که در این راستا کمیته‌های تعاون شهرستانی تشکیل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در دانشنامه دفاع مقدس تبیین نقش تعاون است و در این راستا تهیه کتاب تخصصی نقش تعاون در دستور کار قرار گرفته است.

کریمی با اشاره به عروج آسمانی حاج «عباس آقایی» از رزمندگان ارزشمند دوران دفاع مقدس گفت: زنده‌یاد سرهنگ پاسدار عباس آقایی که به تازگی مرحوم شدند  از رزمندگان تعاون بودند و اهتمام ویژه‌ای به تبیین حماسه‌های دفاع مقدس و خصوصاً نقش تعاون داشتند و لازم است در این اجلاسیه یاد و خاطر  این رزمنده ولایی گرامی داشته شود.

وی افزود: اجلاسیه ایثارگران تعاون استان مرکزی دوازدهم خردادماه سال جاری با حضور سردار باقرزاده از رزمندگان تعاون بودند و خاطره گویی رزمندگان تعاون استان برگزار می‌شود و این اجلاسیه آغازی بر تبیین نقش مهم تعاون در دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: کلیه فعالیت‌های سال جاری در حوزه ایثار و شهادت با محوریت تحقق جهاد تبیین و با شعار راهبردی ما مقاوم هستیم برگزار می‌شود و خوشبختانه عملکرد استان در گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس مطلوب است.

کریمی تأکید کرد: مصوبات ستاد گرامیداشت که در ذیل ستاد کنگره شهدای استان است برای کلیه دستگاه‌های استانی لازم‌الاجرا است و کلیه دستگاه‌ها در این ستاد مسئولیت دارند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین برنامه‌ها در مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با جدیت در دستور کار قرار گرفته برگزاری مسابقات ورزشی است که به مناسبت سوم خرداد و اولین سالگرد گرامیداشت سردار شهید سعید مجیدی مسابقات تیراندازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: مسابقات تیراندازی گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم سعید مجیدی طی دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۰ و ۱۱ خردادماه در مجموعه ورزشی پنجم مرداد اراک برگزار می‌شود.

مراسم گرامیداشت اولین سالگرد سردار شهید مجیدی و هفتمین روز شهادت شهید احسان قدبیگی برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز گفت: حضور عاشقانه جوانان در عرصه‌های دفاع از حرم و امنیت کشور و نقش‌آفرینی‌ها در سایر حوزه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی همچون جهاد علمی از دستاوردهای زنده نگه‌داشتن فرهنگ دفاع مقدس است و لذا باید به تقویت و ترویج این فرهنگ ارزشی اهتمام داشته باشیم.

محمد مهجوری بیان کرد: شهید مدافع حرم سعید مجیدی از تربیت‌یافتگان مکتب امام‌حسین(ع) بود که در خانواده‌ای دینی و انقلابی تربیت شده بود و با فهم و درک صحیح از شرایط در میدان نبرد حاضر شد و حماسه بزرگی خلق کرد و برای انقلاب اسلامی و امت مسلمان سربلندی و اقتدار کسب کرد.

وی امنیت پایدار را مهمترین دستاورد حضور مدافعان حرم در میدان مبارزه خواند و افزود: امروز وظیفه داریم شهدای مدافع حرم را به عنوان الگوهایی کامل به نسل جوان معرفی کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم سعید مجیدی و گرامیداشت شهید اقتدار و صنعت دفاعی احسان قدبیگی با حضور اقشار مختلف مردم در پنج‌شنبه هفته جاری دوازدهم خردادماه پیش‌بینی شده است.

مهجوری خاطرنشان کرد: اجرای سرود حماسی و انقلابی سلام فرمانده توسط دانش آموزان بسیجی، راه‌اندازی غرفه ویژه کودکان و اجرای سرود توسط نوجوانان، سخنرانی فرماندهان کشوری و خاطره گویی هم‌رزمان شهید از جمله برنامه‌های اولین مراسم گرامیداشت سالگرد سردار شهید سعید مجیدی و گرامیداشت هفتمین روز شهادت احسان قدبیگی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول