اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای ۱۵۰۰ برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر در استان مرکزی

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از اجرای ۱۵۰۰ برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

اجرای ۱۵۰۰ برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: ستادهای ملی دفاع مقدس از سال ۹۹ با فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد.

وی افزود: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب ساختاری را برای گرامیداشت و سازمان‌دهی مناسبت‌های دفاع قدس در سطح کشور با تشکیل ستادهایی مشخص کردند: این ستادها در رأس با مسؤولیت ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کل کشور تشکیل شد که تمامی وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی عضو این ستاد در کشور هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه کنگره ۶۲۰۰ شهید استان تجربه بسیار خوب و راهبردی در سطح استان و کشور داشته و به عنوان برترین ستاد کنگره کشور معرفی شده، ادامه داد: به دلیل جلوگیری از موازی‌کاری، با نظر استاندار و فرمانده سپاه استان تدبیر بر این شد که همان کمیته‌ها و ستادهایی که در ستاد کنگره فعالیت داشتند،‌ به عنوان ستاد گرامیداشت در استان کار خود را ادامه دهد.

کریمی بیان کرد: ستاد کنگره شهدای استان، نسبت به ستادهای ابلاغی کشور پویا و قوی‌تر از گذشته مشغول به فعالیت است و تمامی دستگاهی ذیل این ستاد ساماندهی شدند.

وی اضافه کرد: همچنین 5 سال تجربه کاری این ستاد کنگره استان ذخیره بسیار خوبی برای تجربه مدیریتی مراسم گرامیداشت بود که باید از آن به نحو احسن استفاده می‌شد، این ستاد فعال و پویا مسیر خود در راستان گام دوم را ادامه می‌دهد. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: از دوم فروردین ماه تا روز ۲۸ اسفند ماه سال برنامه‌های حوزه دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است.

کریمی با اشاره به اهداف برنامه‌های گرامیداشت «روز سوم خرداد حماسه آزادسازی خرمشهر» گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تبیین و ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت،‌ ایثار، جهاد، خودباوری دینی است.

وی با اشاره به راهبرد برنامه‌های دفاع مقدس ادامه داد: تبیین نقش هدایت و فرماندهی ولی فقیه و رهبری در حیات معنوی کشور در خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای بازدارندگی در  مقابل تهدیدات، تبیین نقش حماسی و همیشه اقشار، اقوام، مذاهب و ادیان در مقابله با استکبار و صهیونیست جهانی بخشی از این راهبردها است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تبیین برنامه‌های گام دوم انقلاب اسلامی در جهت تحقق جامعه آرمان‌خواه و سلطه ناپذیر، نهادینه‌سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار عاشورا، تبیین نقش عملیات بیت‌المقدس و دستاوردهای آن و... را بخش دیگری از راهبردهای برنامه‌های دفاع مقدس برشمرد.

کریمی اظهار کرد: سیاست‌های کلی برنامه‌های دفاع مقدس، تبیین و اجرای برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در چارچوب ابلاغ‌های کلی،  لزوم جهت‌گیری و همسوسازی برنامه‌ها با شعارهای اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و شعار «ما مقاوم هستیم» در اجرای کلیه برنامه‌ها، توجه و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونا و... است.

وی لزوم توجه به ایام شهادت امام صادق(ع) و تبیین مکتب جعفری در خلق حماسه‌ها و مقامت ها، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مشارکت سازمان‌ها، نهادها برای تحقق هدف تعیین شده، رویکرد فناورانه و مبتکرانه و اثرگذار به ویژه در فضای مجازی برای اجرای برنامه‌ها، بهره‌گیری از رسانه‌های دیداری و شنیداری در تشریح ابعاد گوناگون حماسه سوم خرداد، استفاده از ظرفیت کارشناسان و پیشکسوتان در مباحث دفاع مقدس در سبک زندگی و الگودهی رفتاری رزمندگان از دیگر اهداف برنامه‌های دفاع مقدس برشمرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه برنامه‌های بر دو محور شاخص و بومی که در سطح استان انجام می‌شود یادآور شد: برنامه‌های شاخص برابر ابلاغ کشوری با شعار «ما مقاوم هستیم» و برنامه بومی هم که مختص به ستاد استان است برگزار می‌شود.

کریمی اظهار کرد: اجرای صبحگاه مشترک به میزبانی پدافند هوایی ارتش، نواختن زنگ مقاومت و پیروزی، اجرای موزیک گلبانگ پیروزی با حضور فرمانده سپاه استان رأس ساعت ۱۱ در میدان شهدای اراک، اجرای رژه موتوری توسط سپاه و رده‌های نظامی و حرکت به سوی گلزار شهدا به منظور گل‌باران و عطرافشانی قبور شهدا، همایش پیشکسوتان تعاون و امور ایثارگران در راستای گام دوم کنگره شهدای استان با سخنرانی سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بخشی از برنامه‌های بومی استان است که همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: افتتاح مرکز اورژانس شهیدان عطیفه در خیابان جهاد اراک، برگزاری یادواره سالروز شهادت شهید مدافع حرم سردار مجیدی، سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه که به صورت کشوری برنامه‌ریزی شده در جمعه اول خرداد ماه، تجلیل و تکریم پیشکسوتان خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و برگزاری اجلاس دوم سنگرسازان بی سنگر از دیگر برنامه‌های ستاد گرامیداشت برنامه‌های دفاع مقدس در این هفته خواهد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: تجلیل و تکریم از ۷۵ هزار جانباز و ایثارگر در استان از سال‌های گذشته هدف‌گذاری شده بود که در سال ۹۹ بیش از ۲۷ هزار نفر و در سال گذشته حدود ۳۰ هزار نفر تجلیل شد و مابقی افراد نیز در سال جاری مورد تکریم قرار خواهند گرفت.  

کریمی بیان داشت: در مجموع، اجرای ۱۵۰۰ برنامه در سالروز آزادسازی خرمشهر با مشارکت کلیه دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

معاون روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز با اشاره به شهادت ۲۹۲ شهید در عملیات بیت‌المقدس گفت: بیش از ۵۵۵ برنامه در ۱۵۰ عنوان و موضوع مرتبط با گرامیداشت سوم خرداد در سراسر استان برگزار خواهد شد.

احمد شهرجردی اظهار کرد: در کلیه برنامه‌های شاخص اجرای رژه حماسی، گل‌باران و... سپاه استان نقش بسزایی خواهد داشت و مسؤولیت برخی از برنامه‌ها به عهده این نهاد انقلابی است.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، اجرای برنامه یادواره شهدا و آبروی محله، یادواره شهدا هنر در ساوه، شب شعر شاعران هنرمند بسیجی، برگزاری شب خاطره عملیات بیت‌المقدس، مسابقه کتاب‌خوانی زیارت مجنون، جشن امضای کتاب‌های نفس‌های خردلی و زیارت مجنون، مسابقات ورزشی، برگزاری نشست‌های روشنگری در راستای تحقق جهاد تبیین، مصاحبه با رزمندگان دفاع مقدس، نشست‌های حلقه‌های صالحین، همایش پیشکسوتان و رزمندگان و... بخشی از برنامه‌های سپاه روح‌الله استان مرکزی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول