خبرگزاری فارس ـ اراک، 22 بهمن سال 1399 بود که عملیات احداث تقاطع میدان مقاومت اراک توسط شهرداری اراک و به همت قرارگاه خاتم الانبیا آغاز شد.
این پروژه که نخستین تقاطع با نیوجرسیهای میان مسیر بیآرتی در شهر اراک بود، اسفندماه سال گذشته و بعد از ماهها چشمانتظاری مردم افتتاح و به بهرهبرداری رسید.
این تقاطع به طول یک کیلومتر، عرض بیشتر از ۲۵ متر در مساحت ۱۱ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۹۰۰میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
این تقاطع به دلیل واقع شدن در مسیر خیابان قائم مقام فراهانی که یکی از پرترددترین خیابانهای کلان شهر اراک است، یک گره ترافیکی را باز و تردد و ترافیک مسیر شرق به غرب بلوار شهید آنجفی و دسترسی به خیابان قائم مقام و میدان امام حسین را تسهیل کرده است.
مساحت این پل ۲ هزار و ۴۰۰ متر است و دارای چهار کنارگذر، ۲ مسیر زیرگذر که هر مسیر قسمت رفت و برگشت دارد و ۲ مسیر رفت و برگشت بیآرتی نیز ایجاد شده است.
یکی از کمبودهای این طرح پیشبینی پل عابر پیاده است که سوم خرداد ماه سال 1400 در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند پیشرفت طرح، خبرنگار فارس پیرامون آن از سعید بیاتیان شهردار وقت اراک پاسخ خواست، اما پاسخی از سوی شهردار به این سوال داده نشد.
امروز با افتتاح طرح و رفت و آمد مردم یکی از نیازهایی که به شدت احساس میشود، وجود پل عابر پیاده در این تقاطع است، اما به دلیل نبود تقاطع مردم ناچارند عرض تقاطع را پیاده طی کنند که با توجه به سرعت بالای خودروها از این تقاطع بسیار خطرناک بوده و جان آنان را تهدید میکند.
«بکارگیری موانع خطرناک در عملیات عمرانی میدان مقاومت اراک» از سوژههای ثبت شده با موضوع این تقاطع در سامانه فارس من است.
انتهای پیام/