اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اتحادیه بانوان کارگر ساوه راه‌اندازی می‌شود

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه از راه‌اندازی اتحادیه بانوان کارگر در این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

اتحادیه بانوان کارگر ساوه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه داود میرزایی بعد از ظهر امروز در گردهمایی تجلیل از بانوان کارگر همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: بانوان کارگر نقش سازنده‌ای در تولید و رونق اقتصاد دارند.

وی افزود: هم‌اکنون نمونه‌های زیادی از زنان موفق، کارآفرین و افتخارآفرین در حوزه فعالیت‌های اقتصاد و تولید و صنعت داریم که می‌توانند الگویی برای دیگر فعالان در این حوزه باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه بیان کرد: بانوان کارگر شاغل در واحد‌های تولیدی و صنعتی با چالش و نگرانی‌هایی مواجه است.

میرزائی ادامه داد: جامعه‌ کارگری ما امروز مشکلات عدیده‌ای دارد و در هفته کار و کارگر بجای جشن، باید مشکلات را فریاد بزنیم.

وی افزود: امروزه معیشت و تأمین مسکن و سرپناه جامعه‌ کارگری به شدت ضعیف و آزاردهنده است و کارگران به حقوق واقعی خودشان هنوز دست پیدا نکرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به تنگناهای مالی کارگران تصریح کرد: یک کارگر برای خرید یک پراید باید ۵۰ ماه حقوق خود را کنار بگذارد تا بتواند آن را بخرد و به عنوان یک وسیله ضروری زندگی از آن استفاده کند.

میرزایی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به حضور پرشور جامعه‌ کارگری در صحنه‌های مختلف سیاسی در ۴۱ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این قشر همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه انتخابات بوده‌اند.

وی با اشاره به دور زدن تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه و فروش بیشتر نفت در دولت کنونی از دولت‌های قبل افزود: نفت از ذخایر ملی و آیندگان است که انتظار می‌رود عواید حاصل از آن صرف  مردم شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به جمعیت ۷۰ درصدی جامعه‌ کارگری گفت: برخی فرزندان کارگران علی‌رغم میل باطنی از ازدواج و آموزش و تحصیل بازمانده‌اند زیرا از عهده تأمین هزینه‌های آنها برنمی‌آیند.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه از راه‌اندازی اتحادیه بانوان کارگر در این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: این مهم با مشارکت گسترده خیل بانوان کارگر امکان‌پذیر است که در این اتحادیه جدای از بررسی معضلات و مشکلات بانوان کارگر، می‌توان امکانات و خدمات متنوع را مانند در اختیار قرار دادن فضای مناسب برای رشته‌های مختلف ورزشی در ایام تعطیل و پس از ساعات کار جهت تقویت روحیه‌ نشاط پیگیری کرد.

میرزایی اظهار داشت: خانه کارگر ساوه یکی از چهار خانه کارگر برتر کشور، به شمار می‌رود که این مهم با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در بخش ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت رایگان در رشته‌های مختلف به اعضا کسب شده و هم‌اکنون این تشکیلات با خانه کارگر استان‌های اصفهان و تبریز و تهران رقابت می‌کند.

رئیس کانون بازنشستگان استان مرکزی گفت: خدمات آموزشی خانه کارگر شهرستان ساوه بسیار متنوع و مختلف است و افراد می‌توانند بدون هزینه از آموزش‌های رایگان کوتاه‌مدت از مبتدی به درجه استادی برسند.

علیرضا امیری اظهار کرد: تالار عقد و عروسی، آشپزخانه و کلینیک دندانپزشکی و... و برخورداری از تخفیفات ویژه برای اعضا از دیگر خدمات ارائه شده توسط خانه کارگر ساوه است.

وی ضمن دعوت از تمامی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی برای عضویت در این تشکیلات و بهره‌مندی از خدمات افزود: افزایش عضویت در خانه کارگر باعث ماندگاری فعالیت‌ها و خدمات می‌شود.

به گزارش فارس در این مراسم از تعدادی از بانوان کارگر شهرستان ساوه با اهدای گل و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول