اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای ساماندهی منطقه گردو/ اراک متحول می‌شود

شهردار اراک گفت: ۷۰ میلیارد تومان در بودجه سال جدید شهرداری به منظور ساماندهی و تعیین تکلیف دره گردو در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای ساماندهی منطقه گردو/ اراک متحول می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی کریمی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: وفاق و همگرایی که بین مسؤولان و شورا و مدیران شهرداری وجود دارد، نویدی برای مردم است که شاهد به انجام رسیدن پروژه‌ها باشند.

وی تصریح کرد: شهرداری در ابتدای کار دچار  یک نوع گسست و نابسامانی مدیریتی در بخش‌های مختلف از  تأسیسات، حمل و نقل، منابع انسانی، پروژه‌ها و... بود و به همین دلیل بسیاری از پروژه‌ها ناتمام ماند و انجام نشده بود.

شهردار اراک ادامه داد: بسیاری از مردم اراک خواستار تعیین تکلیف دره گردو بودند که در اولویت قرار گرفت‌، شهرداری در آنجا مالک زمینی نبود که بتواند پروژه‌ای انجام دهد اما امروز این موافقت از وزیر گرفته شده و با تعیین کارشناسی قیمت توسط کارشناسان به شهرداری واگذار شود.

کریمی بیان داشت: هفتاد میلیارد تومان در بودجه سال جدید برای دره گردو در نظر گرفته شده که البته مشکل حقوقی آن نیز برطرف شده، پارک شهید باهنر هم همین مشکل را داشت و با هماهنگی با منابع طبیعی کار واگذاری به شهرداری انجام شده و سرمایه‌گذار ۱۳۰۰ میلیاردی اعلام آمادگی کرده تا پروژه تفریحی توریستی را در آن منطقه عملیاتی کند.

وی افزود: به دنبال این هستیم در بام اراک نیز با جذب سرمایه‌گذار پروژه‌های خوبی انجام دهیم.

شهردار اراک یادآور شد: در حال حاضر گسست و نابسامانی که در مدیریت شهری اراک بود به یکپارچگی و همبستگی تبدیل شده و این نوید را به مردم اراک می‌دهیم که در پایان سال ۱۴۰۱ تحول و امید را در شهر به خوبی احساس کنند.

کریمی با بیان اینکه یکی از معضلاتی که از گذشته به شهرداری ارث رسیده، عدم استفاده درست از ظرفیت کارخانه آسفالت بود ادامه داد: کارخانه آسفالت شهرداری با ظرفیت کامل خود کار نمی‌کند امروز کارهای فنی و مهندسی آن برای اورهال شدن و رفع مشکلات انجام شده و به دنبال این هستیم تا ظرفیت آن را دوباره به قبل برسانیم، متعاقباً شهرداری نیز با احیای کارخانه هیچ نقطه‌ای از شهر را بدون آسفالت نخواهد گذاشت.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص بودجه اضافه کرد: بودجه سال گذشته در ابتدا ۹۰۰ میلیارد تومان بود که با متمم اول به ۱۲۸۸ میلیارد و با اضافه شدن متمم دوم به ۱۶۱۶ میلیارد تومان رسید، این نشان می‌دهد بودجه سال جدید بیش از صد درصد تحقق یافته است، بودجه سال ۱۴۰۱ نیز ۱۹۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش دارد.

شهردار اراک در خصوص المان‌های نوروزی بیان کرد: المان‌های شهری سابقاً نصب‌شده بود که از امروز نیز ۶۰ المان نوروزی جدید نصب می‌شود.

کریمی در خصوص مشکلات بحث فراکارت نیز گفت: شهرداری در گذشته با شرکتی قرارداد بسته بود که سال گذشته با اتمام قرارداد، شرکت باید سوییچ سیستم را به شهرداری واگذار می‌کرد اما به وعده خود عمل نکرد که این کار باعث توقف پروژه پرداخت الکترونیکی شد.

وی با بیان اینکه مشکلات حقوقی باعث شد تا این بحث با شورای تأمین استان در میان گذاشته شود، افزود: شهرداری قرارداد جدیدی را در خصوص فراکارت انجام داده و کار از روزهای آینده کلید می‌خورد.

شهردار اراک در خصوص مطالبات پاکبانان نیز تصریح کرد: در حوزه پاکبانان تعیین تکلیف ۴ درصدی سختی کار بود که هر ساله با مشکلاتی مواجه بوده که با اقدامات انجام شده این مشکل برای همیشه حل شد، پاکبانانی که در حوزه‌ نظافت هستند با مشکلات مواجه بوده که یکی از آن‌ها بحث مابه‌التفاوت سلامتی بود که این مبلغ نیز در شهریورماه  واریز شد.

کریمی اولویت‌های کاری شهرداری در سال جدید را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و اظهار داشت: پل شهید صیدی، تکمیل مجتمع آفتاب که با مشکلات حقوقی و کمبود اعتبار روبرو بود که این مشکلاتی حل شده، تکمیل بلک باکس، تکمیل سالن مدیریت بحران، تکمیل ساخت بازارچه‌ها، زورخانه شهر، باغ‌موزه دفاع مقدس و... مهمترین پروژه‌ها است.

وی افزود: در بخش آبیاری فضای سبز نیز، اولویت آبیاری با آب غیر شرب است به همین منظور ۲۵۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب را با شرکت آب منطقه‌ای قرارداد منعقد شده و همچنین از آبیاری سنتی و قطره‌ای به آبیاری مدرن و نوین تبدیل شود

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول