اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه 1401 شهرداری اراک در بخش فضای سبز

شهردار اراک از افزایش صد درصدی بودجه 1401 شهرداری در بخش ایجاد فضای سبز خبر داد.

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه 1401 شهرداری اراک در بخش فضای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک کریمی ظهر امروز در مراسم روز درختکاری در گره گردشگری گردو اظهار کرد: در اراک یک هزار و ۵۰۰ هکتار و به عبارتی ۱۵ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۷۵۰ مترمربع فضای سبز موجود است که ۱۲۷ پارک مساحت این فضای سبز را در برمی‌گیرد.

وی افزود: سرانه فضای سبز در سال ۱۴۰۰ برای هر نفر در اراک ۲۶/۸۳ سانتیمتر بوده است.

شهردار اراک بیان کرد: یکی از کارهایی که شهرداری در راستای توسعه فضای سبز در اراک به دست گرفته احداث کمربند سبز نوار جنگلی در اطراف جنگل‌های سقا و منطقه دره گردو و گردنه سیبک و در اکثر مناطق شهری در حال کاشت است که علاوه بر تولید اکسیژن و تلطیف هوا مانع ورود ریزگردها نیز می‌شود.

کریمی ادامه داد: دمای زمین در حال افزایش است و به همین منظور باید دقت شود تا به منظور ایجاد فضای سبز از گونه‌های مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی اراک استفاده کرد.

وی افزود: زبان‌گنجشک، نارون، سنجد، توت، زالزالک، بادام کوهی، زرشک و... از نوع گونه‌هایی هستند که بنا بر گزارش‌های داده شده با آب و هوای اراک سازگار باشد.

شهردار اراک بیان کرد: قرارداد انعقاد تخصیص پساب ۲۵۰ لیتر در ثانیه با آب منطقه‌ای منعقد شده که برای آبیاری نقاط فضای سبز استفاده می‌کنیم ولی بهینه‌سازی مصرف آب را هم رها نکردیم و در حال حاضر بیشتر نقاط شهر از آب غیر شرب مخصوص فضای سبز برای درخت‌ها استفاده می‌شود و دیگر آب شربی هدر نمی‌رود.

کریمی ادامه داد: مناطق سبز کوی صنعتی، نوار جنگلی، پارک جنگلی شهید باهنر و... از مناطقی هستند که به منظور حفظ و توسعه فضای سبز شهری با آب غیر شرب آبیاری می‌شوند و به دنبال این هستیم که بهینه‌سازی مصرف صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه گسترش روشنایی پارک‌ها و فضای سبز یکی از کارهای اساسی است که در شهر به منظور امنیت آسایش و رفاه شهروندان دنبال می‌شود، اضافه کرد: توسعه روشنایی در بوستان‌های اراک از جمله، شهرک‌های معلم، الهیه، فاطمیه، امین، سلامت، فردوس، میلاد نور، یاسمین، غدیر، دفاع مقدس، جنگل بلوار شهدای دولت در سال ۱۴۰۰ عملیاتی شده است.

شهردار اراک بیان داشت: راه‌اندازی مجدد آب‌نماها، استانداردسازی وسایل بازی کودکان در راستای ایجاد امنیت آنها، احداث مسیر دوچرخه‌سواری در پارک‌های سطح شهر به طول ۳۸ کیلومتر، احداث زمین بازی و نصب تجهیزات از جمله کارهایی است که در فضای سبز و بوستان‌های شهر انجام شده است.

کریمی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ مجموع اعتباراتی که در بخش فضای سبز هزینه شده ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده بود و در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ به ۲۶۸ میلیارد تومان رسیده که تقریبا دو برابر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول