اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اراک نیازمند تلاش مضاعف برای ایجاد نشاط اجتماعی و رفع آلودگی هوا است

استاندار مرکزی گفت: امیدواریم شهردار جدید تلاش مضاعفی را که شهر اراک برای رفاه بیشتر و ایجاد نشاط اجتماعی و هوای پاک با کمک سایر دستگاه ها نیاز دارد انجام دهد.

اراک نیازمند تلاش مضاعف برای ایجاد نشاط اجتماعی و رفع آلودگی هوا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه شهردار اراک با تبریک فعالیت اعضای شورای شهر و انتخاب شهردار جدید اظهار کرد: امیدواریم اعضای شورای اسلامی شهر اراک در چهارساله پیش رو اعضای شورا بتواند انتظارات و خواسته‌های به‌حق شهروندان اراک را محقق کنند و بتوانند کارنامه و عملکرد خوبی را از ابعاد مختلف فرهنگی و عمرانی و اجتماعی و هر چیزی که بتواند به نشاط شهر کمک کند انجام دهند

وی افزود: شورای شهر اراک با توجه به فرصت مناسبی که داشت بهترین گزینه را از نگاه اعضا شورا انتخاب کردند شهردار جدید از شهروندان این شهر و باسابقه بسیار مناسب در فعالیت‌های مختلف است که امیدواریم شهردار جدید تلاش مضاعفی را که شهر اراک برای رفاه بیشتر هوای پاک با کمک سایر دستگاه‌ها نیاز دارد انجام دهند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه صنایع شهر اراک هم تهدید هستند و هم فرصت ادامه داد: آلایندگی صنایع تهدیداتی هستند که در درازمدت می‌توانند مشکلات عدیده‌ای را برای شهر به وجود آورند.

آقازاده با اشاره به آلودگی هوای اراک بیان کرد: به دلیل خشک‌سالی و کمبود بارش باران در کشور و علی‌الخصوص شهر اراک آلودگی هوا نیز باعث تشدید آن شد

وی با بیان اینکه عدم بارندگی و خشک‌سالی نگرانی را در سطح کشور ایجاد کرده است، اضافه کرد: سالم‌سازی فعالیت مراکز تولیدی و صنعتی نتیجه داد و تعداد روزهای آلوده از سال ۹۴ به این سمت کمتر می‌شد اما امسال آلودگی‌ها مربوط به خارج از استان و فرا منطقه‌ای بود که بیشتر آن‌هم به دلیل کمبود بارش باران به صورت گرد و غبار بود و آلاینده‌های سمی و شیمیایی نبوده است.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه به دلیل کمبود بارش باران در سال جاری کمتر از ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان در استان خریداری شده است ادامه داد: این در حالی است که در سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود و این یعنی کشاورزان در سال جاری حداقل یک هزار میلیارد تومان متضرر شده‌اند.

اراک به مترو مجهز شود

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس نیز در این آیین گفت: اقتدار نیروی دریایی سپاه پاسداران در مواجهه با ناو آمریکایی که دیروز به نمایش گذاشته شد بار دیگر نشان داد ایران توانمندی‌های بالایی در بخش نیروهای مسلح و به‌ویژه در دریا دارد و آمریکا جرأت اقدام نظامی علیه خاک کشورمان را ندارد.

محمدحسن آصفری با اشاره به انتخاب شهردار نیز اظهار کرد: قانون فصل‌الخطاب است و همه باید به مر قانون عمل کنند امروز شهردار انتخاب شده و باید برای پیشرفت و آبادانی شهر در هر جناح و تفکری که هستیم به شهردار کمک کنیم.

 

وی افزود: یکی از مشکلات شهر اراک حاشیه‌نشینی است که حدود ۱۳ منطقه را دربرمی گیرد، مردمان این مناطق همیشه پشتیبان کشور و انقلاب بوده‌اند، اراک روی گسل قرار دارد و اگر حادثه‌ای پیش بیاید ممکن است فاجعه وحشتناکی گریبان شهر را بگیرد چراکه برخی از کوچه‌های این مناطق حتی برای عبور ماشین‌های امدادی مناسب نیست.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس اضافه کرد: در کوی امام علی(ع) مقرر شده بود تا بحث مالکیت رفع شود اما متأسفانه هنوز اقدام کافی صورت نگرفته و اعضای شورای شهر و شهرداری باید مساعدت‌های لازم را در این مناطق داشته باشند تا مشکلات مردم رفع شود.

وی یکی از اصلی‌ترین مشکلات اراک را بحث آلودگی هوا برشمرد و ادامه داد: بر اساس قانون شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت باید مترو شبکه حمل و نقل ریلی داشته باشند و در این راستای شورای شهر و شهرداری باید اقدامات لازم را داشته باشند و بنده هم به عنوان نماینده مردم هماهنگی‌های لازم را برای دیدار با وزرا و مدیران مربوطه انجام می‌دهم چراکه هرچه بیشتر پیگیری کنید بیشتر منتفع خواهید شد.

به گفته وی ۴۷ درصد آلودگی هوا در اراک مربوط به خودروها است.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: مشکل جدی در اراک موضوع بیکاری و معضل اشتغال جوانان است بایستی شهرک‌های صنعتی را توسعه داد و اجازه داده شود صنایعی که وجود دارند کار خود را انجام دهند البته با حفظ استانداردهای محیط زیستی چرا که مهمترین مسئله برای ما سلامت مردم و بهداشت روانی مردم است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

شهرفروشی آسیبی برای نسل آینده است

رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز در این آیین با بیان اینکه انتخاب شهردار جدید از بین ۴۳ گزینه بوده است گفت: اینکه شهردار فرمانده عملیات اجرایی در ارائه خدمات شهری به شهروندان است، شهرداری در این مسیر موفق است که ضمن تعامل سازنده و مثبت بتواند بهره کافی را از دستگاه‌های زیرساختی و عمرانی ببرد و شهر را روز به روز با برنامه‌ریزی درست ارتقا دهد.

 

سید وحید میرنظامی با بیان اینکه شهرفروشی آسیبی برای نسل آینده است، گفت: کار تیمی لازمه پیشبرد اهداف و امور شهری است بنابراین لازم است شهردار به هویت و روح شهر اعتقاد کافی داشته باشد. به دنبال این هستیم تا اراک درست مدیریت شود و فقط اداره نشود.

وی رفع آلودگی هوا را خواسته به حق شهروندان دانست و افزود: آلودگی هوا نارضایتی و ناراحتی مردم را در پی داشته است بنابراین باید به جد این مطالبه مردمی دنبال شود و اقدامات لازم را انجام داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک مشکلات در خصوص پسماند را از دیگر معضلات امروز شهر اراک برشمرد و بیان داشت: باید موضوع پسماند مدیریت شود چرا که دور ریختن زباله وجود ندارد و هرچه دور ریخته شود بیشتر به ما نزدیک می‌شود.

جلوگیری از فساد و رانت‌خواری مهمترین برنامه‌ شهرداری

شهردار اراک نیز در ادامه این آئین با بیان اینکه وضعیت کنونی شهر اراک شایسته مردم این شهر نیست گفت: مردم باید بدانند مسئولان دست‌بردار خدمتگزاری نیستند و از این عمل مقدس دست نمی‌کشند.

علیرضا کریمی با اشاره به برنامه‌های شهرداری بیان کرد: اجرای طرح جامع و تفضیلی و سایر اسناد مصوب در حوزه‌های شهری ترویج گفتمان و روحیه خدمت، پیگیری توسعه متوازن و عدالت‌محوری، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، ارتقای نشاط اجتماعی، اداره شهر با روش‌های نوین و علمی محور مدیریتی، استفاده از ظرفیت افراد شایسته، باتجربه و کار آمد مهمترین رویکرد شهرداری اراک است.

 

شهردار اراک بیان داشت: درست است که اراک هشت هزار هکتار وسعت دارد اما هر نقطه‌ای از آن برای شهرداری و شورای شهر، اراک محسوب می‌شود و تلاش می‌کنیم امکانات را به صورت برابر تقویت کنیم.

کریمی  انضباط مالی، شفافیت در امور، پیگیری نظام‌مند برای جلوگیری از فساد و رانت‌خواری را مهمترین برنامه‌های شهرداری برشمرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول