اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انقعاد 100 قرارداد به ارزش 1200 میلیارد تومان در هپکو/ بازگشت هپکو به کار و تولید

مدیرعامل شرکت هپکو از انقعاد 100 قرارداد به ارزش 1200 میلیارد تومان در این شرکت خبر داد.

انقعاد 100 قرارداد به ارزش 1200 میلیارد تومان در هپکو/ بازگشت هپکو به کار و تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌محمد رفیعی ظهر امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت شرکت هپکو با حضور استاندار مرکزی اظهار کرد: هپکو در روزهای شکوفایی به عنوان یکی از ابرصنعت‌‌های ایران ۸ محصول ملی تولید داشت و حتی در زمینه صادرات هم موفقیت‌های بزرگی کسب کرده بود.

وی افزود: شرکت هپکو به عنوان تولیدکننده ابزار توسعه طی چند سال اخیر با چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کرد که اگر جلوی نابودی آن گرفته نمی‌شد، کامل از بین می‌رفت.

مدیرعامل شرکت هپکو گفت: در این سال‌‌ها برای هپکو بسیار نگران بودم و بارها اعلام کردم پس از بازنشستگی اگر هپکو به دولت بازگردد حاضرم برای حفظ و احیای آن به هپکو بازگردم که پس از واگذاری سهام هپکو به تامین اجتماعی با شرط و شروطی از جمله تعیین تکلیف بدهی‌ها مدیریت عامل شرکت را پذیرفتم و خوشحالم که امروز بخشی از مشکلات برطرف شده است.

 رفیعی گفت: تهاتر بدهی‌های شرکت در اواخر سال گذشته با وجود اینکه امیدی به حل آن نبود، محقق شد که این اقدام بسیار با ارزشی برای زنده شدن هپکو بود.

وی با اشاره به حمایت‌های بانک تجارت برای پرداخت تسهیلات افزود: متاسفانه با وجود اعلام سیستم بانکی مبنی بر رفع بدهی‌های هپکو، بانک‌ها حاضر به همکاری با شرکت هپکو نشدند و تنها بانک تجارت بود که حمایت خود را با پرداخت تسهیلات اعلام کرد که قدردان این بانک هستیم.

مدیرعامل شرکت هپکو گفت: به لطف خدا و با حمایت‌های صورت گرفته از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ توانستیم با مدیریت مناسب، وضعیت پرداخت حقوق را ساماندهی کرده و به وضعیت خوبی از نظر پرداخت‌ها برسیم.

رفیعی از برگزاری جلسات متعدد با روسای معادن  به منظور خرید تجهیزات هپکو در سال جاری خبر داد و افزود: با حمایت‌های وزارت صمت و قول‌های معادن امروز شاهد هستیم اعتماد به هپکو بازگشته است که حاصل آن انقعاد بیش از ۱۰۰ قرارداد به ارزش بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که نخستین محموله بیل هیدرولیکی هفته آینده وارد شرکت هپکو شده و محموله بعدی نیز چند روز بعد از آن وارد شرکت می‌شود و این خبر خوشی است که نشان دهنده بازگشت رونق به شرکت هپکو است.

رفیعی از توانایی تولید سالانه ۳۶۰۰ دستگاه ماشین آلات در هپکو خبر داد و گفت: تولید دامپتراک ۱۰۰ تنی برنامه ریزی شده و در آینده‌ای نزدیک تولید با ۴۰ درصد داخلی‌سازی انجام می‌گیرد که امیدواریم با ضابطه‌مند کردن ورود ماشین آلات دست دوم و متقاعد سازی وزارت صمت و عدم صدور مجوز ورود محصولی که توان تولید آن در هپکو است، بتوانیم بدون سنگ‌اندازی به تولید خود ادامه داده و نیاز کشور را به دامپتراک تامین کنیم.

وی افزود: کارگران هپکو طی این چند سال ثابت کردند نگران کار هستند و دغدغه‌شان تولید است، انتظار داریم بانک‌ها با همکاری بیشتر بستری را فراهم شود تا بتوانیم برای ۱۴۰۱ برنامه ریزی کرده و نیاز معادن و ساختمان و راه را به انواع ماشین آلات برآورده کنیم.

مدیرعامل شرکت هپکو ارائه خدمات پس از فروش به بخش معادن را شاخصه بارز هپکو دانست و اظهار کرد: هپکو تنها شرکتی است که خدمات این چنینی را برای بخش معادن فراهم می‌کند، امیدواریم نگاه معادن به هپکو نیز نگاه حمایتی و با باورمندی به توان داخل باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول