اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش ۱۳ درصدی جان‌باختگان سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی از کاهش 13 درصدی جان‌باختگان سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در 5 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

کاهش ۱۳ درصدی جان‌باختگان سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک یوسف سپهوند ظهر امروز در جلسه پایش تصادفات محورهای مواصلاتی استان مرکزی با قدردانی از تلاش‌های کارکنان پلیس راه استان در ارتقاء نظم و امنیت ترافیکی بیان داشت: افزایش نقش و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی و به‌ویژه در حوزه فرهنگ ترافیک موجب شده که سازمان‌های مسئول در برقراری مطلوب نظم و امنیت، توجه خود را بیش از پیش به حوزه پیشگیری اجتماعی معطوف کرده و در این حوزه نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی مهم‌ترین بازخورد توجه به فرهنگ ترافیک را کاهش محسوس کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی دانست و گفت: با وجود افزایش تعداد خودروها در سطح استان، میزان کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی با کاهشی چشمگیر همراه بوده است که بایستی با توجه با اثربخشی این رویکرد، با احساس مسئولیت فردی و جمعی یکایک افراد جامعه نسبت به این مهم توجه داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی از کاهش ۱۳ درصدی جان‌باختگان سوانح رانندگی در ۵ ماهه نخست سال جاری در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و اضافه کرد: در این بازه زمانی تعداد ۱۴۴ مورد تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان به وقوع پیوست که در این سوانح رانندگی تعداد ۱۷۴ نفر جان خود را از دست دادند.

سپهوند در ادامه هوشمندسازی ترافیکی را مهم‌ترین ملزومات ارتقاء انضباط و ایمنی ترافیک دانست و اضافه کرد: در این بخش از ظرفیت کلیه دستگاه‌ها استفاده شده و در حوزه فرهنگ ترافیک نیز هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از دانش آموزان و فرهنگیان در سطح استان تحت عنوان همیاران و فرهنگ یاران پلیس در این حوزه مشغول فعالیت می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد سریع شهرها و افزایش ترافیک در جاده‌ها، مسئله ترافیک و تصادفات بیشتر نمود یافته و پلیس به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای، علاوه بر اعمال قانون، با حضور در بین آحاد جامعه نسبت به ارتقاء آگاهی شهروندان اقدام می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی در خاتمه انضباط‌بخشی و فرهنگ‌سازی را دو رسالت مهم پلیس در مقوله فرهنگ ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سایر سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای اجرای فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه لازم و ضروری است و باید همواره بدین مهم بیش از پیش توجه و تأکید شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول