اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بیمارستان سیار در ساوه راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه از راه‌اندازی بیمارستان سیار در ساوه به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی این شهرستان خبر داد.

بیمارستان سیار در ساوه راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه؛ مهدی مصری صبح امروز در جمع هیات‌های مذهبی ساوه اظهار کرد: باید بر اساس شیوه‌های بهداشتی  مراسم‌های دینی و عزاداری را برگزار کنیم تا شاهد کمترین میزان شیوع باشیم، چرا که ویروس کرونا هر چه پیش می‌رود و همسو با جهش کرونا، شاهد قدرت تکثیر و  افزایش سرایت هستیم.

وی استفاده از ماسک  و انجام مراسم عزاداری در مدت  کمتر از دو ساعت را در برگزاری را ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به وضعیت ابتلا و بستری، درخواست بیمارستان سیار با ۵۰ تختخواب در مقابل بیمارستان مدرس ساوه شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: وضعیت و شرایط مناسبی را در حال حاضر در شهرستان ساوه به لحاظ ابتلا به کرونا نداریم و آمار بالاست، لذا تاکید بر  برگزاری مراسم عزاداری در محوطه باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است  تا وارد پیک ششم نشویم.

مبصری ادامه داد: هیچگاه در پیک‌های قبلی تا ۲۰۰ بستری در ساوه نداشتیم اما در موج پنجم میزان بستری‌های روزانه به ۲۵۰ نفر هم رسیده است و به همین دلیل خواستار ایجاد بیمارستان صحرایی در ساوه شدیم و اکنون در محوطه بیمارستان مدرس در حال برپایی چادر هلال احمر برای ارتقای سطح خدمات به مبتلایان هستیم.

مکتب امام حسین (ع) باعث اقتدار ایران شده است

امام جمعه ساوه نیز گفت: ایران با پیروی از ارزش‌های دینی و الگوگیری از منش و سیره  اهل بیت (ع) توانسته همواره بر دشمنان فائق شود.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: مکتب امام حسین (ع) باعث اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است. 
وی بیان کرد: برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم از سوی هیات‌های مدهبی باید طبق پروتکل‌های بهداشتی باشد و کوچک‌ترین تخلفی در این خصوص از آنجایی که نادیده گرفتن جان انسان‌هاست، برخورد جدی خواهد شد.

کرونا باعث ضربه به اقتصاد شده است

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: فضای بدی در جهان و کشور به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا حاکم است.

علی میرزایی افزود: این ویروس باعث ضربه به اقتصاد، تغییر در سبک زندگی، مناسبات اجتماعی و ضربه روحی شده است.

 

وی با اشاره به این که  ساوه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون شاهد تلفات  ۵۰۰ نفر بوده است، اظهار کرد: وضعیت آمار  ابتلا به این ویروس در این شهرستان بسیار بالاست.

وی ادامه داد: در تهیه اکسیژن در ساوه به دلیل نوسانات برق مشکل داریم، لذا باید تا آنجا که امکان دارد پیشگیری کرده و  آمار را کاهش دهیم.

فرماندار ساوه بیان کرد: هیئت‌های مذهبی در این شهرستان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، همکاری و تعامل خوبی میان هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم است که تقویت آن می‌تواند پیک پنجم را به آرامی پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول