اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خانه تاریخی امیرمفخم به بخش خصوصی واگذار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از واگذاری خانه تاریخی امیرمفخم به بخش خصوصی خبر داد.

خانه تاریخی امیرمفخم به بخش خصوصی واگذار شد

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به واگذاری خانه تاریخی امیر مفخم به بخش خصوصی، اظهار کرد: قرار داد ملک تاریخی امیر مفخم بین سرمایه‌گذار بخش خصوصی و صندوق حفظ و احیا میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منعقد و این خانه رسما به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: طبق این قرار داد سرمایه‌گذار به مدت 25 سال می‌تواند بعد از مرمت و بازسازی بنا با کاربری مجتمع گردشگری سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی بهره‌برداری لازم را از این خانه تاریخی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی رقم پیش‌بینی شده برای این سرمایه‌گذاری را مبلغ 15 میلیارد تومان دانست و گفت: این بنای تاریخی به مساحت 10071 متر مربع در مالکیت میراث‌فرهنگی بوده که از طریق مناقصه به سرمایه‌گذار واگذار شد و در حال حاضر سرمایه‌گذار نیز خانه را تحویل گرفته و در حال تهیه طرح است و تا سه ماه آینده عملیات اجرایی مرمت و بازسازی آغاز می‌شود.

مرزبان گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی آمادگی دارد کاروانسراهای تاریخی را با شرایط مناسب و ارائه تسهیلات و در قراردادهای طولانی مدت به علاقمندان به سرمایه‌گذاری در  بخش گردشگری واگذار کند.

گفتنی است خانه تاریخی امیرمفخم با شماره ثبت 18008 که در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی کشور جای گرفت مربوط به دوره قاجاریه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول