اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

یارانه نهاده‌ها را به مردم می‌دادیم گوشت و مرغ آنها تا یک سال تامین بود

نماینده ساوه و زرندیه گرانی گوشت قرمز و مرغ را به دلیل جولان دلالان در بازار نهاده‌ها دانست و گفت: 8 هزار میلیارد دلار در بحث نهاده‌ها یارانه 4200 تومانی داده شده که اگر معادل ریالی این مبلغ را به هر یک از مردم می‌دادیم گوشت و مرغ آن‌ها تا یکی دو سال تامین می‌شد.

یارانه نهاده‌ها را به مردم می‌دادیم گوشت و مرغ آنها تا یک سال تامین بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، ‌حجت‌الاسلام محمد سبزی صبح امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر به اصلاح برخی قوانین اشاره کرد و گفت: قانون اصلاح ساختار انتخابات در مجلس در دست بررسی است که کلیات آن تصویب و جزییاتی نیز صورت گرفته، اما به تایید نهایی نرسیده است.

وی افزود: برخی از اصلاحات این قانون شامل عدم دو تابعیتی بودن رییس جمهور، سن بین ۴۰ تا ۷۰ سال، بررسی سوابق علمی و سیاسی و اجرایی و‌ برخی نکات دیگر است که ممکن است با اتمام اصلاح به انتخابات آتی ریاست جمهوری برسد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه اضافه کرد: در مورد شوراها نیز بخاطر مشکلاتی که اخیرا در شوراهای کشور‌ رخ داده برخی قوانین نیاز به اصلاح دارد تا هرکسی نتواند وارد این جایگاه مهم شود.

سبزی با اشاره به اینکه در کمتر شهری شورا و شهرداری‌ها به سلامت کار می‌کنند، اضافه کرد: متاسفانه زمین‌خواری‌ها و اختلاس‌هایی که صورت گرفته وحشتناک است که آخرین نمونه آن را در ساری دیدیم.

وی افزود: بعضاً شاهدیم که شهرداران که توسط اعضای شورا انتخاب می‌شوند با زد و بند هرکاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند و نگرانی بابت استیضاح ندارند.

سبزی با اشاره به اینکه برخی افراد رد صلاحیت شده در استان با لابی‌گری توانستند مجددا وارد فضای انتخابات شوند، خاطرنشان کرد: همین افراد هستند که با رای قبیله‌ای وارد شورای شهر می‌شوند و این مشکلات بوجود می‌آید لذا اصلاح ساختار آن از الزامات است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به عضویت سه نماینده استان در هیئت نظارت شوراها تصریح کرد: من نماینده همه مردم هستم و خودم و دفترم حق حمایت از هیچ جریانی را نداریم و ملاک فقط قانون است.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی شاخصه‌های لازم برای عضویت در شورا را داشته باشد قطعا تایید خواهد شد، خاطرنشان کرد: اصلاحیه قانون شورا این است که صرفا نماینده در بحث تاییدیه‌ها نباشد چراکه ممکن است افرادی که باب میلش نباشد را رد کند لذا در این قانون تأکید شده که هم شورای نگهبان، قوه قضاییه و هم اطلاعات سپاه برای استعلام دخیل باشند.

سبزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سفر چند هفته قبل کمیسیون کشاورزی به ساوه اشاره داشت و گفت: اعضای کمیسیون برای بازدید از ظرفیت‌های استان‌ها و شهرستان‌ها به مناطق مختلف سفر می‌کنند و تمام نامه‌ها و درخواست تا و  مشکلاتی که از نزدیک لمس  کردند در جلسه کمیسیون بررسی می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: بعد از سفر به ساوه و زرندیه نیز با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، فرماندار ساوه، مدیران کل و برخی دیگر از مسئولان استان جلسه‌ای در کمیسیون کشاورزی برگزار شد و مشکلات به دقت مورد بررسی قرار گرفت که اهم آن مشکل روستاییان با منابع طبیعی بود.

حجت الاسلام سبزی با تاکید بر اینکه اختلاف بین مالکین و منابع طبیعی بر سر اراضی و املاک نیازمند رسیدگی فوری است، اظهار کرد: بعضا منابع طبیعی می‌گوید فلان روستا برای منابع طبیعی است و خانه‌های روستاییان را نیز ملی اعلام کرده که همین امر موجب ناراحتی مردم شده و مشکلات بعدی را در بر خواهد داشت لذا باید کمیسیون ماده 34 که قبلا در شهرستان‌ها مشکلات از این قبیل را برطرف می‌کرد احیا شود تا تسلط بیشتری بر رفع این مشکل بین مالکین و منابع طبیعی داشته باشد. 

وی همچنین بر لزوم شفافیت بودجه در سال آینده تاکید داشت و تصریح کرد: با بررسی دقیق اسناد متوجه می‌شویم که بروی بودجه‌ها اصلا مشخص نیست در کجا هزینه می‌شود لذا باید ضمن بررسی دقیق، از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم.

نماینده ساوه و زرندیه گرانی گوشت قرمز و مرغ را بدلیل جولان دلالان در بازار نهاده‌ها دانست و افزود: 8 هزار میلیارد دلار در بحث نهاده‌ها یارانه 4200 تومانی داده شده تا مرغ و گوشت ارزان به دست مردم برسد لذا نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه گوشت و مرغ گران‌تر هم شد.

سبزی تصریح کرد: بررسی بازار نشان می‌دهد دلالان این نهاده‌های دولتی را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند که اگر معادل ریالی این مبلغ را به هر یک از مردم می‌دادیم گوشت و مرغ آنها تا یکی دو سال تامین می‌شد.

وی به مغفول ماندن کشاورزی نیز اشاره ای داشت و گفت: طبق قانون بانک‌ها باید 15 درصد از سهم تسهیلات خود را به توسعه کشاورزی اختصاص دهند که متاسفانه این امر محقق نشده و بانک‌ها تخلف کرده‌اند که همین امر هم در گرانی‌ها اثرگذار است. 

نماینده مردم ساوه و زرندیه با تاکید بر اینکه در بحث نهاده‌ها رانت زیادی ایجاد شد و دامدار و مرغدار به مرز ورشکستگی رسیدند خاطرنشان کرد: مجلس تلاش می‌کند تا چند نرخی بودن ارز را اصلاح کند که البته کار بسیار سختی خواهد بود چراکه هم بدنبال حذف فساد هستیم و هم اینکه به مردم فشار بیشتری وارد نشود.

وی به آغاز عملیات اجرای 20 کیلومتر از مسیر انتقال آب از سد کوچری به ساوه خبر داد و گفت: یک پیمانکار قمی فعالیت خود را از روز گذشته آغاز کرده که با 14 کیلومتر قبلی امیدواریم این 34 کیلومتر هرچه سریعتر آماده شود و ادامه احداث مسیر نیز تسریع یاید.

سبزی گفت: برای 96 کیلومتر باقیمانده نیز فراخوان داده شده و برخی پیمانکاران اسناد خود را ارائه کرده اند ضمن اینکه با قرارگاه خاتم نیز صحبت‌هایی شده تا با اجرای این طرح که حدود 750 تا 800 میلیارد بودجه نیاز دارد آب شیرین را تا 2 سال آینده به خانه مردم ساوه بیاوریم.

گفتنی است در این نشست خبرنگاران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و نماینده ساوه و زرندیه نیز از پیگیری برخی موارد مطرح شده خبر داد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول