اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مهم‌ترین مشوق تولیدکنندگان داخلی ممنوعیت واردات است/ رشد تولید یخچال و تلویزیون

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی بزرگ از سال 97 گفت: مهم‌ترین مشوقی که برای تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود بحث محدودیت واردات است تا بتوانیم بازار را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم.

مهم‌ترین مشوق تولیدکنندگان داخلی ممنوعیت واردات است/ رشد تولید یخچال و تلویزیون

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، مهدی صادقی نیارکی امشب همراه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از یک شرکت تولید کننده لوازم خانگی در شهرصنعتی کاوه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی از جمله استان‌های صنعتی در کشور است که تعداد زیادی از واحدهای صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات و صنایع ساخت محور در آن مستقر شده‌اند.

وی هدف از بازدید از این صنایع را آشنایی با آخرین دستاورها و اقدامات در بخش زیرساختی و روند تولید دانست و افزود: در بسیاری از شرکت‌هایی که طی مدت اخیر بازدید بعمل آمده رشد تولید رویت می‌شود که این نویدبخش رشد تولیدات صنعتی در کشور است.

 در 8 ماهه سال جاری از 28 رشته فعالیت منتخب،20 رشته دارای رشد تولیدی مثبت بوده‌اند

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: در 8 ماهه سال جاری از 28 رشته فعالیت منتخب،20 رشته دارای رشد تولیدی مثبت بوده‌اند که از جمله این رشدها می‌توان به افزایش 28 درصدی تولید یخچال، افزایش 58 درصدی تولید لباسشویی، افزایش 60 درصدی تولید تلویزیون و ... اشاره کرد.

صادقی نیارکی اضافه کرد: این افزایش تولیدات کمک می‌کند مجموعه‌هایی که با تعداد بسیار  زیادی از قطعه‌سازان و مجموعه سازان و تولید کنندگان مواد اولیه ارتباط دارند بصورت لوکوموتیو چرخ صنعت را به حرکت درآورند و در کل باعث رشد و تداوم زنجیره ارزش تولیدات صنعتی در کشور شوند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست وزارت صمت در خصوص جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت:در دو موضوع تولید تحت برند و سرمایه گذاری خارجی برنامه‌ریزی وجود دارد اما مهم ترین موضوع تقویت برندهای داخلی است تا بتوانیم در کنار بخشی از جامعه که محصولی با برند معتبر می‌خواهند، تعدادی از برندهای ملی را نیز در سبد محصولات قرار دهیم و بتوانیم با تولید محصولات مختلف نیاز بازار را برطرف کنیم. 

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت هدف اصلی این وزارتخانه را تقویت برندهالی ملی دانست و افزود: در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته و هدفگذاری‌هایی نیز صورت گرفته که تعدادی از شرکت‌های پیشتاز نیز شناسایی شده و همکاری بین بخشی در حوزه زنجیره تامین در حال تقویت است.

وزارت صمت 4 زنجیره ارزش را در سالجاری هدفگذاری کرده که لوازم خانگی یکی از آنهاست 

صادقی نیارکی ادامه داد: وزارت صمت 4 زنجیره ارزش را در سالجاری هدفگذاری کرده که لوازم خانگی یکی از آنهاست بنابراین شرکت‌های تولید کننده باید با همکاری بین بخشی در حوزه تامین مواد اولیه و توزیع محصولات خود را تقویت کنند. 

وی لازمه تقویت بازار را طراحی پلتفرم‌های جدید دانست و گفت: طراحی پلتفرم‌های جدید در شرکت‌های مختلف در دستور کار قرار دارد و بحث تغییر و توسعه که منجر به طراحی و تکمیل نوین محصولات جهت ارائه به بازار است در این شرکت‌ها پیگیری می‌شود. 

معاون وزیر صمت در امور صنایع با اشاره به اینکه در سال قبل 9 میلیون محصول لوازم خانگی برای تولید هدفگذاری شده بود اضافه کرد: این رقم در سال جاری به 12 میلیون دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد که آمار 9 ماهه گذشته نوید بخش این موضوع است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته به جلو پیش خواهیم رفت.

 مهم‌ترین مشوقی که برای تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود بحث محدودیت واردات است تا بتوانیم بازار را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم

وی با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی بزرگ از سال 97 گفت: مهم‌ترین مشوقی که برای تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود بحث محدودیت واردات است تا بتوانیم بازار را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم.

مهدی صادقی نیارکی در ادامه به مصوبه ستاد اقتصادی دولت در خصوص موضوعات ارزی اشاره داشت و عنوان کرد: با پیگیری وزارت صمت در این خصوص بخش عمده‌ای از موضوعات ارزی در یکی دو ماه اخیر مرتفع شده و روند تخصیص‌ها و روش‌های تامین ارز نیز گسترش پیدا کرده است. 

معاون وزیر صمت همچنین از تخصیص 10 میلیارد دلاری بانک مرکزی بعد از اجرای این مصوبه خبر داد و گفت: امیدواریم این مصوبه به تخصیص سریعتر ارز کمک بیشتری کند و مراجعات در این زمینه به وزارت صمت کاهش پیدا کند.

به گزارش فارس  به دعوت مجمع نمایندگان استان مرکزی به ویژه نماینده اراک و نماینده محلات و دلیجان که عضو کمیسیون صنایع و معادن هستند، اعضای این کمیسیون به استان مرکزی سفر کردند.

 سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ۲ روزه و به میزبانی اتاق بازرگانی استان انجام خواهد شد و جمعی از مدیران عالی رتبه دستگاه‌های اجرایی نیز در این سفر نمایندگان مجلس را همراهی خواهند کرد.

اعضای کمیسیون صنایع مجلس به ۲ دسته تقسیم می‌شوند؛ گروه نخست به سرپرستی حجت‌الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، که تخصص و گرایش معدن دارند به منظور بازدید از معادن، به محلات و دلیجان می‌روند.

گروه دوم به سرپرستی کریمی نماینده مردم اراک در مجلس، از صنایع استان از جمله شرکت طبیعت زرندیه و مجتمع نورد لوله صفا شهر صنعتی کاوه بازدید می‌کنند.

اعضای کمیسیون صنایع مجلس در سفر به استان مرکزی، همراهانی از دولت از جمله معاون امور صنایع وزیر، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیران کل در بخش‌های زیرمجموعه وزارت صنایع، مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی، وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد خواهند داشت.

سفر اعضای کمیسیون از امروز چهارشنبه آغاز شده و پنجشنبه پس از بازدید از چند واحد صنعتی بزرگ استان، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور فعالان اقتصادی در بخش خصوصی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط با این سفر در لینک‌های زیر قابل مشاهده است.

کمیسیون صنایع به دنبال رفع حواشی صنعت خودرو است،

 بارها به رئیس جمهور در خصوص دعوت مردم به بورس تذکر دادیم،

 تصویب طرح عرضه تمام محصولات زنجیره فولادی در بورس کالا توسط مجلس

انتهای پیام/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول