اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کمیسیون صنایع به دنبال رفع حواشی صنعت خودرو است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: کاستی‌های بسیاری در حوزه صنعت خودرو وجود داردکه کمیسیون صنایع به دنبال رفع این کاستی‌ها است.

کمیسیون صنایع به دنبال رفع حواشی صنعت خودرو است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی اکبر کریمی عصر امروز در بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از شرکت بسته بندی مواد غذایی در شهرک صنعتی مامونیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت کمیسیون صنایع در بررسی مشکلات صنایع در دو سه محور دنبال می‌شود که یکی از آنها ساماندهی صنعت خودرو است که حواشی زیادی در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: پیرامون وضعیت صنعت فولاد کشور طرحی مجلس مطرح و کلیات آن به تصویب نمایندگان رسید و در حال حاضر نیز جزییات آن در کمیسیون در دست بررسی است. 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: طرح‌های مربوط به جهش و رونق تولید با اتکا به شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت‌های علمی موجود در این شرکت‌ها نیز بخش دیگری از اولویت‌های کمیسیون صنایع مجلس است.

هدف از این بازدیدها علاوه بر آشنایی با ظرفیت گسترده صنعتی و معدنی در استان مرکزی، بررسی مسائل و مشکلات این واحدها و تلاش برای رفع آنهاست

 کریمی بیان کرد: ظرفیت‌های صنعتی خوبی که در شهرستان‌های ساوه و زرندیه وجود دارد بهانه‌ای برای اعضای کمیسیون صنایع مجلس جهت بازدید از چند واحد صنعتی در این دو شهرستان بود.

وی افزود: هدف از این بازدیدها علاوه بر آشنایی با ظرفیت گسترده صنعتی و معدنی در استان مرکزی، بررسی مسائل و مشکلات این واحدها و تلاش برای رفع آنهاست.

چالش تامین مواد اولیه و صادرات در حوزه تولید

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص سفر اعضای کمیسیون صنایع به این دو شهرستان گفت: شهرستان‌های ساوه و زرندیه به دلیل همجواری با پایتخت جاذبه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد که این امر نیز به خوبی عملیاتی شده است.

 

حجت الاسلام محمد سبزی افزود: خوشبختانه به حدی سرمایه‌گذاری زیاد است که شرکت‌های در کنار توسعه روز افزون دچار کمبود نیروی کار شده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه در کنار همه این اقدامات مشکلات و معضلاتی نیز در صنایع و واحدهای تولیدی وجود دارد، گفت: از جمله مشکلات واحدها و صنایع موجود در این دو شهرستان تامین مواد اولیه و صادرات و تسهیلات است که امیدواریم با اتخاذ تصمیمات درست مشکلات صنایع را برطرف کنیم.

سفر دو روزه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به مرکزی

به گزارش فارس به دعوت مجمع نمایندگان استان مرکزی به ویژه نماینده اراک و نماینده محلات و دلیجان که عضو کمیسیون صنایع و معادن هستند، اعضای این کمیسیون به استان مرکزی سفر کردند.

 سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ۲ روزه و به میزبانی اتاق بازرگانی استان انجام خواهد شد و جمعی از مدیران عالی رتبه دستگاه‌های اجرایی نیز در این سفر نمایندگان مجلس را همراهی خواهند کرد.

اعضای کمیسیون صنایع مجلس به ۲ دسته تقسیم می‌شوند؛ گروه نخست به سرپرستی حجت‌الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، که تخصص و گرایش معدن دارند به منظور بازدید از معادن، به محلات و دلیجان می‌روند.

گروه دوم به سرپرستی کریمی نماینده مردم اراک در مجلس، از صنایع استان از جمله شرکت طبیعت زرندیه و مجتمع نورد لوله صفا شهر صنعتی کاوه بازدید می‌کنند.

اعضای کمیسیون صنایع مجلس در سفر به استان مرکزی، همراهانی از دولت از جمله معاون امور صنایع وزیر، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیران کل در بخش‌های زیرمجموعه وزارت صنایع، مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی، وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد خواهند داشت.

سفر اعضای کمیسیون از امروز چهارشنبه آغاز شده و پنجشنبه پس از بازدید از چند واحد صنعتی بزرگ استان، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور فعالان اقتصادی در بخش خصوصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول