اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برخی معادن با یک تلفن به نورچشمی‌ها واگذار شده‌اند/ تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری معادن

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مستندانی وجود دارد که نشان می‌دهد با یک تلفن و یا یک نامه معادن کشور به افرادی خاص واگذار شده‌اند.

برخی معادن با یک تلفن به نورچشمی‌ها واگذار شده‌اند/ تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری معادن

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری معادن اظهار کرد: در حوزه واگذاری معادن اما و اگرهایی وجود دارد که نشان می‌دهد نورچشمی‌ها با استفاده از رانت‌ها و ارتباطاتی که دارند معادنی را در اختیار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: پیچیدگی‌ها و سوالاتی در خصوص واگذاری معادن وجود دارد، که باید روشن شود، چرا برخی از معادن بدون در نظر گرفتن اهلیت و صلاحیت به عده‌ای خاص واگذار شده‌‌اند، این در حالی است که اهلیت متقاضی همچون اهلیت کارخانه‌دار مهم است و باید در واگذاری‌ها مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی واگذاری‌ها هیچ توجهی به موضوع اهلیت نشده است، ادامه داد: ترکیه ۲۰ درصد صادرات معادن جهان را در اختیار دارد، ایران با وجود ظرفیت‌های بسیاری که در حوزه معادن دارد، متاسفانه در بخش صادرات با عقب‌ماندگی‌های بسیاری مواجه است و با داشتن معادن بزرگ و ارزشمندی چون معادن سنگ محلات نتوانسته به درستی از این ظرفیت‌ها بهره ببرد که بخشی از این ضعف به نبود اهلیت در واگذاری‌ها است.

سلیمی بیان داشت: چرا باید فلان فرد که برادر آقای رئیس و یا وابسته به فلان جناح و حزب و گروه است، با یک نامه و تلفن معدنی را در اختیار گیرد،  مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد این مسئله در واگذاری برخی معادن رخ داده است.

وی گفت: فسادهای عجیب و غریبی در واگذاری معادن وجود دارد در استان مرکزی این فسادها موجب تغییر دو مدیر شد که  باید با شفافیت جلوی این فسادها گرفته شود، سوالات زیادی وجود دارد که روز به روز بر تعداد این سوالات افزوده می‌شود و ما در مجلس به دنبال شفاف سازی و پاسخ به این سوالات هستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اهلیت در واگذاری‌‌ها باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد، عدم توجه به این اصل مهم در واگذاری‌ها وقایعی چون هپکو را رقم خواهد زد که آسیب‌هایش متوجه کشور می‌شود.

سلیمی در ادامه با اشاره به لزوم رها کردن کارهای اقتصادی از سوی مدیران در پایان کار دولت اظهار کرد: مشاهده می‌شود برخی مدیران در پایان کار دولت، با رها کردن کارها به دنبال فعالیت‌های اقتصادی خودشان هستند که این خیانت به نظام و انقلاب است و مدیران باید به وظایف خود بپردازند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول