اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معرفی مدیران واحدهای صنعتی به مراجع قضایی به دلیل مسائل محیط زیستی متوقف شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک بر لزوم درک شرایط سخت شرکت‌های تولید عایق رطوبتی در وضعیت کنونی اقتصاد در موضوع فیلتراسیون تاکید کرد و خواستار توقف تعقیب قضایی مدیران واحدها شد.

معرفی مدیران واحدهای صنعتی به مراجع قضایی به دلیل مسائل محیط زیستی متوقف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ناصر بیکی صبح امروز در نشست مشترک هیات مدیره انجمن عایق‌های رطوبتی و مدیریت شرکت شهرکت‌های صنعتی استان مرکزی اظهار کرد: انجمن عایق‌های رطوبتی استان مرکزی در سطح کشور به عنوان یک  انجمن ملی شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل تعدد شرکت‌های عایق‌های رطوبتی در استان، حل مشکلات اعضای این انجمن برای اتاق بازرگانی اراک بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اتاق بازرگانی اراک در خصوص مشکل پیش آمده برای این واحدهای صنعتی در حوزه محیط زیست و نصب فیلترهای تصفیه هوا بیان داشت: حفاظت از محیط زیست برای تولیدکنندگان جز مسائل بسیار مهم و یک وظیفه انسانی اجتماعی است.

بیکی خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی که به مثابه یک جنگ تمام عیار اقتصادی محسوب می‌شود، معرفی گروه گروه مدیران واحدهای صنعتی به مراجع قضایی به خاطر برخی مسائل محیط زیستی زیبنده نیست و متاسفانه گاهی اوقات شاهد این هستیم که برخی شمشیر را برای فعالین اقتصادی از رو می‌بندند. 

رئیس اتاق بازرگانی اراک ادامه داد: انتظار می‌رود همان‌گونه که سازمان محیط زیست برای سنجش آلایندگی الگو ارائه می‌دهد و با واحدهای صنعتی به دلیل عدم رعایت قسمتی از استانداردهای ارائه شده درخواست برخورد قضایی می‌کند، برای کاهش آلایندگی نیز الگوی فیلتراسیون و ابزار موثر و مورد قبول آن را معرفی کند.

بیکی بیان داشت: روش‌های حل مشکل آلایندگی هوایی ناشی از این واحدهای تولیدی بسیار متنوع هستند و بالاخره باید با یکی از این روش‌های رایج همانند بیوفیلتراسیون، تصفیه هوا به روش passive، به روش active و...، مسئله این آلایندگی‌ها را حل کرد نه این که صورت مسئله را پاک کنیم.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست  موظف است برای کاهش آلایندگی واحدهای تولید عایق‌های رطوبتی، سیستم روش مورد قبول خویش را به این واحدها معرفی کند والا صرف هزینه‌های سنگین برای سیستم‌های انتقادپذیر و غیرقابل قبول از نظر اداره محیط زیست، کوفتن به درب بسته است ولی متاسفانه شاهد این بوده‌ایم به جای معرفی یک سیستم مناسب فیلتراسیون، مدیر واحد صنعتی را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی اراک افزود: سازمان محیط زیست و ارگان‌های ذیربط در سالیان گذشته خودشان مجوز برای تاسیس و بهره‌برداری واحدهای تولیدی عایق‌های رطوبتی با ماشین‌آلات موجود را صادر کرده‌اند، ولی هم‌‌اکنون این شرکت‌ها را به خاطر آلایندگی حاصل از همان ماشین‌آلات تحت تعقیب قرار می‌دهند، آیا نمی‌شد از همان ابتدا صدور مجوز بهره‌برداری را منوط به نصب ابزار و ماشین‌آلات لازم و‌ استاندارد و فیلتراسیون قانونی گازهای حاصله کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول