اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مصرف برق کشور به بیش از ۵۸ هزار مگاوات رسید

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، با بیان اینکه در ۶ مردادماه پیک مصرف برق در کشور به رقم ۵۸ هزار و ۲۴۵ مگاوات رسیده، گفت: اگر درایت و مدیریت صنعت برق نبود این مقدار به ۶۳ هزار و ۷۸۵ مگاوات می‌رسید؛ یعنی میزان ۵۵۰۰ مگاوات مدیریت شد.

مصرف برق کشور به بیش از ۵۸ هزار مگاوات رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، همایون حائری ظهر امروز در نشست مدیریت مصرف برق مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع برق کشور که به‌صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: با راه‌اندازی مرکز پایش توانیر رصد لحظه‌ای حوادث و اتفاقات شبکه‌های توزیع برق کشور رخ داد که نقش مهمی در نظارت و کنترل مصرف برق به‌ویژه در ساعات پیک در شرکت‌های توزیع برق دارد.

وی با بیان اینکه در ۶ مردادماه پیک مصرف به رقم ۵۸ هزار و ۲۴۵ مگاوات رسید که اگر درایت و مدیریت صنعت برق نبود این مقدار به ۶۳ هزار و ۷۸۵ مگاوات می‌رسید یعنی میزان ۵۵۰۰ مگاوات مدیریت شد اگر قرار بود در این شرایط سخت اقتصادی و فشار تحریم‌ها نیروگاه ساخته می‌شد نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفتی بود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با راه‌اندازی مرکز رصد سال ۹۹ را سرآغاز تحولات عظیم و شگرف صنعت برق عنوان کرد و افزود: تبادل دانش و ابتکارات همکاران در سراسر کشور می‌تواند در قالب کتابچه‌ای گردآوری و مورد استفاده قرار گیرد.

حائری از گزارش‌ها و اقدامات برنامه‌ریزی شده مدیریت مصرف و پیک بار شرکت‌های توزیع برق تشکر کرد و افزود: تأمین برق تاکنون در این شرایط کرونایی روزهای گرم با همکاری و تبادل تجربیات همکاران میسر شد.

شناسایی ماینرها بر مدیریت پیک بار تأثیرگذار است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این نشست گفت: دمای بالای هوا به‌ویژه در شهرستان‌های گرمسیر استان به‌صورت پیوسته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب، استفاده از سیستم‌های سرمایشی را به حداکثر رسانده است.

محمد الله داد بابیان اینکه سقف پیک تعیین شده برای توزیع برق این استان از سوی توانیر ۹۱۵ مگاوات بوده و این در حالی است که نیاز مصرف روزانه استان مرکزی حداقل ۱۰۵۰ مگاوات می‌باشد، افزود: با مدیریت بار توسط تولید ۳۱ مگاوات توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر و همکاری مولدهای خودتأمین، ذخیره عملیاتی و مشارکت مشترکین در طرح‌های پیک سایی به میزان ۷۰ مگاوات مصرف برق مدیریت شده و پیک استان مرکزی به ۹۴۰ مگاوات رسیده است.

وی بیان کرد: نصب ۱۳ هزار کنتور فهام رؤیت پذیری لحظه‌ای مصرف ۶۵ درصد از مشترکین برق استان مرکزی را میسر کرده است که نقش بسزایی در مدیریت بار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بابیان اینکه شناسایی ماینرها به‌ویژه در ایام پیک تابستان نقش تأثیرگذاری در مدیریت پیک بار تابستان دارد، افزود: ۶۱ مزرعه غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان مرکزی تاکنون کشف شده و ۵۷۰۰ دستگاه ماینر جمع‌آوری و با عاملین آن برخورد قضایی انجام شده است.

الله داد همچنین بر اصلاح نرخ تعرفه‌های برق تأکید کرد و افزود: انجام این مهم علاوه بر مدیریت مصرف توسط مردم در جلوگیری از اتلاف برق و ایجاد مگاوات‌ها مهم است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول