اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تازه‌واردهای بورس مراقب کلاهبرداران باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به افزایش تبلیغات برنامه‌های تقلبی تحلیل‌گر بورس و کانال‌های کلاهبرداری سرمایه‌گذاری و فروش سیگنال خرید و فروش بورس گفت: تازه‌واردهای بازار سرمایه، مراقب برنامه‌ها و فعالیت کلاهبردارانه در فضای مجازی باشند.

تازه‌واردهای بورس مراقب کلاهبرداران باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از پایگاه خبری پلیس، احسان آنقی با اشاره به افزایش حجم معاملات در بورس و استقبال مردم برای سرمایه‌گذاری در آن در روزهای اخیر اظهار کرد: در روزهای اخیر با توجه به شرایط و بسترهای ایجاد شده در بازار سرمایه، تعداد افراد جدیدی جذب این بازار شده‌اند و کلاهبرداران سایبری نیز فعالیت‌های مجرمانه خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های متقلبانه و غیرمجاز در تبلیغ و فروش سیگنال‌های خرید و فروش بورس و نرم‌افزارهایی تقلبی تحت عنوان تحلیل‌گر بورس ادامه داد: در پایش های کارشناسان پلیس فتا، تبلیغ‌های گسترده‌ای از این‌گونه نرم‌افزارهای مخرب تحلیل بورس که افراد را به درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت می‌کنند، به دست آمده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی به اشاره به فعالیت‌های کلاهبرداری در برخی کانال‌ها و صفحات فضای مجازی تصریح کرد: گردانندگان این کانال‌ها و صفحات سعی می‌کنند با جلب اعتماد مردم و هدایت سرمایه‌های آن‌ها به سمت خرید برخی سهام خاص، در پشت پرده اقداماتی را انجام دهند که می‌تواند به تأثیرگذاری روی بازار بورس یا سرقت اطلاعات و کلاهبرداری منتج شود.

آنقی خاطرنشان کرد: هم‌وطنان باید بدانند که ورود به بورس، قواعد خاص خود را داشته و این کار باید از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری معتبر و افراد خبره انجام شود و از اطمینان به سیگنال‌های خرید و فروش بورس که توسط کانال‌های بی‌اعتبار ارائه می‌شود پرهیز کرد و از مشاوران امین و متخصص در بازار سرمایه استفاده کرد.

وی در پایان بیان داشت: هیچ فعالیت رسمی در کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی وجود ندارد که دارای مجوز از یک نهاد قانونی باشد به همین منظور به همشهریان عزیز توصیه می‌شود تازه‌واردان بازار سرمایه با آگاهی و اطلاع کامل نسبت به این مهم اقدام کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و رفتارهای مجرمانه مراتب را به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyber police.ir بخش تماس با ما اعلام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول