اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انهدام باند سارقان منزل در محلات/ رشوه 350 میلیون ریالی سارقان به ماموران انتظامی

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای یک باند سرقت اهل و ساکن یکی از استان‌های همجوار و اعترافات آنان به 30 فقره سرقت منزل در شهرستان محلات خبر داد.

انهدام باند سارقان منزل در محلات/ رشوه 350 میلیون ریالی سارقان به ماموران انتظامی

یوسف سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در هفته‌های گزارشی با اعلام گزارش‌هایی از سرقت منازل در شهرستان محلات، بررسی تخصصی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با اقدامات کارشناسی پلیس در صحنه‌های سرقت مشخص شد که سارقان به صورت کاملا حرفه‌ای منازل خالی از سکنه را شناسایی و با ورود به منازل فاقد ایمنی لازم، اقدام به سرقت طلاجات، وجوه نقد و اشیاء با ارزش کوچک کرده و بدون برجای گذاشتن کوچکترین ردی از محل خارج می‌شوند.

این مقام انتظامی در استان مرکزی ادامه داد: سرانجام در مراحل تحقیقات پلیس اعضای این باند سرقت که اهل و ساکن یکی از استان‌های همجوار بودند، شناسایی و تمهیدات عملیاتی لازم برای دستگیری آنان آغاز شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در تکمیل تحقیقات مشخص شد که سارقان با یک دستگاه خودروی با یک جفت پلاک سرقتی در سطح شهرستان حضور دارند که با شناسایی خودروی سارقان در یک عملیات تعقیب و گریز، 3 نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

وی با بیان کشف تعدادی از تجهیزات حرفه‌ای سرقت از خودروی توقیف شده از سارقان گفت: در مراحل انجام تحقیقات پلیس یکی از افراد دستگیر شده، مبلغ 350 میلیون ریال وجه نقد به عنوان رشوه به ماموران پلیس آگاهی پیشنهاد داد که مراتب صورت جلسه و ضمیمه پرونده‌های سرقت آنان شد.

سپهوند با اشاره به ادامه داشتن بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان پلیس از اعضای این باند سرقت که تحت تعقیب پلیس در سه استان کشور نیز بودند، گفت: تا کنون دستگیرشدگان به 30 فقره سرقت از منازل شهروندان محلاتی طی چند هفته گذشته اعتراف کرده‌اند.

پلمب 16 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی در استان مرکزی

وی همچنین از پلمب 16 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی در 5 روز گذشته خبر داد و گفت: در اجرای مصوبات کمیته پدافند زیستی و همچنین ابلاغیه‌های نوع فعالیت واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان، برنامه ریزی عملیات نظارتی پلیس در این خصوص به صورت مستمر اجرا می‌شود.

وی با بیان اجرای این طرح‌ها در تمام شهرستان‌های استان ادامه داد: در 5 روز اخیر در اجرای این طرح‌های نظارتی تعداد 16 واحد صنفی پلمب و به 112 واحد تذکر و برای 26 واحد اخذ تعهد و برای 18 واحد نیز ابلاغ اخطاریه صادر شد.

این مقام انتظامی با بیان معرفی متخلفان صنفی برای برخورد قانونی به مراجع قضائی اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلفات صنفی موضوع را برای بررسی به دستگاه‌های مسئول اطلاع رسانی کنند و تلفن 110 نیز در تمام ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش‌ها و اطلاعات شهروندان در این خصوص است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول