اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فارس من| پیگیری مشکلات دامداران استان مرکزی در انباشت گوساله‌های پرواری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، از پیگیری دغدغه دامداران استان در زمینه انباشت گوساله‌های پروار در واحدهای دامداری خبر داد.

فارس من| پیگیری مشکلات دامداران استان مرکزی در انباشت گوساله‌های پرواری

مجید آنجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به ثبت سوژه «دامداران استان مرکزی در حال ضرر و زیان هستند» در سامانه «فارس من» اظهار کرد: استان مرکزی با تولید سالیانه ۵۵ هزار تن گوشت قرمز، یکی از قطب‌های بزرگ پرواربندی گوساله در کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها استان‌های مختلف کشور سالانه ۲۰۰ هزار راس گوساله آماده پروار را به منظور پرورش به واحدهای دامداری استان تحویل می‌دهند که این نشان‌دهنده جایگاه این استان در تولید گوشت قرمز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه دامداری‌ها به دلیل کاهش تقاضای خرید با حجم بزرگی از گوساله آماده کشتار مواجه هستند، بیان داشت: از آنجا که پرواربندی گوساله نیازمند صرف هزینه است و دامداران برای تولید هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند، کاهش تقاضا موجب بروز مشکلات مالی برای فعالان این عرصه شده به طوری که هم اکنون تعدادی از این عزیزان با کمبود نقدینگی و سررسید شدن اقساط وام‌های اخذشده و تعویق بدهی مواجه هستند که خود نگرانی‌های بسیاری را برای آنان رقم زده است.

آنجفی گفت:‌ به منظور رفع این مشکلات و جلوگیری از ضرر و زیان دامداران رایزنی‌هایی به منظور خرید تضمینی گوشت قرمز، اعطای مجوز صادرات دام زنده به استان مرکزی و کاهش واردات گوشت قرمز به کشور صورت گرفته تا از این طریق بخشی از مشکلات فعالان این عرصه کاسته شود.

وی بر ضرورت ایجاد صنایع قطعه بندی و بسته‌بندی، افزایش ظرفیت‌ سالن‌های پیش سرد و تونلهای انجماد و حمایت از دامداران با اجرای طرح‌های خرید تضمینی تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول