اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بیش از ۶.۵ تن انواع مواد مخدر در استان مرکزی کشف شد

استاندار مرکزی گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته بیش از ۶.۵ تن بوده که این مهم مرهون تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) و دستگاه پلیس بوده است.

بیش از ۶.۵ تن انواع مواد مخدر در استان مرکزی کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تبریک هفته سلامت اظهار داشت: مدافعان سلامت کشور در راستای مبارزه با بیماری کرونا خوش درخشیدند که امید است به واسطه تعامل و همکاری میان مردم و تمامی دستگاه‌های اجرایی گام‌های موثری برای ریشه کنی این بیماری برداریم.

وی افزود: به منظور مقابله بی‌امان با قاچاق و فروش مواد مخدر اقدامات مناسبی از سوی دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته به گونه‌ای که سال گذشته هزاران تن محموله قاچاق مواد مخدر کشف و ضبط  شد.

نماینده عالی دولت در استان ضمن تاکید بر تعامل و مشارکت سایر دستگاه‌ها در راستای مبارزه و مقابله با مواد مخدر بیان داشت: در بحث قاچاق عمده مواد مخدر در کشور و به تبع آن در استان اقدامات قابل قبولی صورت گرفته، اما باید در خصوص خرده فروشی نیز در استان با مساعدت و تعامل دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیما، تلاش‌های بیشتری شود.

آقازاده تصریح کرد: شاه بیت مقابله و مبارزه با مواد مخدر توجه به مسائل اخلاقی، معنوی و دینی در خانواده‌ها است چرا که توجه به این مباحث فرهنگی،کسب موفقیت بیشتر در این عرصه را به همراه دارد.

مقام ارشد استان تاکید کرد: نیاز است در این راستا علاوه بر دستگاه‌های اجرایی استان از ظرفیت بخش خصوصی و مردم نیز بهره‌گیری کرد و در نشست‌های آتی نیز اقدامات کارشناسانه‌تری از سوی مسوولین ارگان‌های ذیربط ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات این نشست گفت: باید با رعایت ضوابط پروتکل‌های بهداشتی و ارائه ساز و کارهای مناسب در دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر که تعدادشان محدود است، اقدام شود و اعتباری نیز در این خصوص علاوه بر اعتبارات ستاد، در نظر گرفته شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مراکز ترک اعتیاد نیز با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی و با رعایت موازین بهداشتی،  دوباره فعالیت خود را آغاز کنند چرا که نباید معتادان بهبود یافته را رها کنیم تا دوباره به مواد مخدر گرایش پیدا کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: در حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر، چاپ پوستر و برگزاری کلاس‌های متعدد دیگر پاسخگو نیست و باید در این راستا با ارائه برنامه های اثربخش، نتایج قابل قبولی حاصل شود.

بهروز اکرمی تاکید کرد: باید مبارزه با قاچاقچیان کلان و  خرده فروشان مواد مخدر توامان باشد چرا که خرده فروشان، خوراک جوانان را تامین می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید نحوه  عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته مورد ارزیابی قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف آن احصا شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار داشت: در سال جاری از دستگاه‌های اجرایی ذیربط، برنامه‌های روتین سال‌های گذشته که نتایج رضایت بخشی کسب نکردند، پذیرفتنی نیست.

اکرمی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر در استان نیز گفت: در این راستا شهرداری، دستگاه پلیس، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و NGOها متولی هستند که می‌طلبد طرح موضوع از سوی این نهادها به صورت دقیق ‌و شفاف مطرح و  بر اساس دستورالعمل‌های مشخص، تصمیم گیری‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول