اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

منتخبین مردم اراک و کمیجان در مجلس یازدهم اعتبارنامه دریافت کردند

طی مراسمی با حضور فرماندار اراک اعتبارنامه منتخبین حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به برگزیدگان مجلس یازدهم اعطا شد.

منتخبین مردم اراک و کمیجان در مجلس یازدهم اعتبارنامه دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،  اعتبارنامه منتخبین حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور اعضا هیات اجرایی و نظارت شهرستان اراک به نمایندگان اراک اعطا شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر آرای مردم و مردم سالاری دینی است و طی چهار دهه گذشته نیز مردم به واسطه عزم و اراده خود در قالب انتخابات، ارکان حکومت را تشکیل داده اند.

علی اکبر کریمی افزود: همواره شاکله و ساختار کلی نظام برگرفته از رای مردم از صندوق های رای بوده و امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر این مهم تاکید داشتند که هیچ گاه نباید از عزم و اراده مردم در شکل دهی نظام غافل شویم.

وی ضمن تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی نقش منحصر به فرد و بی بدیلی در فرآیند قانون اساسی کشور ایفا می کند، بیان داشت: اثرگذاری مجلس در فرآیند امور کشور بستگی به ترکیب تک تک  نمایندگان و برآیند کلی مجلس دارد و طی ادوار گذشته نیز شاهد فراز و فرودهایی در خانه ملت بودیم چرا که در برخی ادوار مجلس، شاهد خروجی مطلوب تر و موثرتری از مجلس بودیم و در برخی ادوار نیز خروجی مجلس نیز کمرنگ بوده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت از فرمانداران به عنوان محور اصلی حرکت و مشارکت مردم در انتخابات یاد کرد و گفت: فرمانداران به عنوان محور اصلی و اعضای هیات نظارت و اجرایی که از چهره های معتمد مردمی هستند به صورت داوطلبانه در راستای انجام وظیفه ملی و اجتماعی خود به عرصه انتخابات ورود کردند و سبب مشارکت مردم در این فرآیند شدند.
 وی ضمن تقدیر ویژه  از ستاد فرمانداران، بخشداران و مجموعه اعضای هیات نظارت و اجرایی و شبکه گسترده انسانی که در فرآیند انتخابات نقش مهمی ایفا کردند، گفت: اگرچه در فرآیند انتخابات شاهد دخالت برخی مدیران دولتی بودیم که از سوی وزارت کشور نیز تذکراتی در این خصوص ارائه شد، اما در استان به واسطه تعامل و همکاری میان مجموعه فرمانداری و هیات های اجرایی و نظارت، شاهد برگزاری انتخابات سالم و بی حاشیه بودیم.

منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان و به ویژه دو نماینده حوزه انتخابیه اراک خنداب و کمیجان باید با تداوم و تقویت فضای برادری و همدلی در راستای پیگیری مطالبات به حق مردم هم افزایی داشته باشند و همانند دوره قبل به واسطه همدلی و انسجام  میان مجموع نمایندگان استان بتوانیم ، تلاش مضاعف تری داشته باشیم.

کریمی تصریح کرد: رفع بسیاری از مسائل و مشکلات در سطح استان ممکن است در حد توان یک نماینده نباشد و به طور قطع پیگیری این مطالبات به واسطه انسجام و همدلی مجمع نمایندگان، تاثیرگذاری بیشتری دارد که می طلبد پیام وحدت آفرینی مجمع نمایندگان استان به مسئولین ملی در راستای رفع مشکلات مردمی منتقل شود.

وی اظهار داشت: گلایه های به حقی از سوی مردم در خصوص انتخابات مجلس یازدهم مطرح است، هرچند که از مجلس دهم نیز گلایه و مباحثی مطرح است اما باید اذعان داشت که به عقیده  خودمان هم  خروجی کلی مجلس دهم رضایت بخش نبوده و اعتقاد داریم مجلس دهم در حد، اندازه و تراز مجلسی که در شان انقلاب، مردم و کشور باشد نبود.

کریمی گفت: با توجه به مشکلات پیش روی مردم انتظار می رود مجلس یازدهم به واسطه ترکیب یکدست تری از نیروهای انقلابی بتواند مطالبات به حق مردم را با جدیت بیشتری پیگیری کند و انسجام و وحدت بیشتری در کلیت مجلس حاکم باشد.
منتخب مردم در یازدهمین دوره خانه ملت خاطر نشان کرد: امید است به واسطه تعامل با سایر ارکان کشور و دولت بتوانیم در راستای تحقق اهداف مقام معظم رهبری ، رفع و پیگیری مطالبات به حق مردم گام های موثرتری برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول