اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سفرهای نوروزی به زادگاه امام راحل ممنوع است

سفرهای نوروزی به زادگاه امام راحل با توجه به شیوع ویروس کرونا ممنوع است و هموطنان باید تماس تلفنی و ارتباط در فضای مجازی با بستگان را جایگزین سفر به این شهرستان کنند.

سفرهای نوروزی به زادگاه امام راحل ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر شهرستان خمین ظهر امروز به ریاست احمد طهرانی فرماندار شهرستان و با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار و تعدادی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
 فرماندار شهرستان خمین در این نشست گفت: سفرهای نوروزی به زادگاه امام راحل با توجه به شیوع ویروس کرونا ممنوع است و هموطنان باید تماس تلفنی و ارتباط در فضای مجازی با بستگان را جایگزین سفر به این شهرستان کنند. 
طهرانی افزود: گرچه در فرهنگ ایرانی و توصیه‌های دینی صله رحم تاکید شده، اما با توجه به اینکه تجمع و ارتباط در تقویت زنجیره انتقال کووید ۱۹ نقش محوری دارد به‌منظور حفظ سلامت شهروندان  نوروز امسال این شهرستان از پذیرش مسافران معذور است.
 وی بیان کرد: برپایی چادر مسافرتی و هرگونه خدمات سفر در موادی ورودی خمین، پارک‌ها و اماکن عمومی غیرقانونی است و با خاطیان برخورد می‌شود.
 فرماندار شهرستان خمین ادامه داد: اعضای شورای اداری شهرستان ملزم شده‌اند که از پذیرش مهمان در اماکن اقامتی ادارات خودداری کنند و در صورت مشاهده این موضوع به شدت با آن مسئول برخورد می‌شود.

طهرانی گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی تا ۱۵ فروردین سال آینده در آماده باش کامل هستند و باید در هر ساعت شبانه روز پاسخگو باشند.

 وی تاکید کرد: مراکز درمانی، اماکن مسقف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و جایگاه‌های سوخت مهم‌ترین مناطق پرخطر انتقال ویروس کرونا  است و باید سوخت‌گیری در جایگاه‌ با دستکش یا توسط یک فرد ثابت انجام شود. 
فرماندار شهرستان خمین با اشاره به اینکه مصرف فرآورده‌های نفتی در این شهرستان ۲۵ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: با خلوت شدن خیابان‌ها از حضور مردم باید مصرف سوخت به کم ترین حد ممکن برسد.
طهرانی با تاکید بر زیباسازی فضای شهری اظهار داشت: چهره شهری مانند هرنوروز با هدف ایجاد نشاط در شهروندان و در استقبال از بهار زیباسازی می‌شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول