اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آیین تودیع و معارفه رئیس جدید دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد

طی مراسمی با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلی ساوه از خدمات عباس نیک روش تجلیل و مصری به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه معرفی شد.

آیین تودیع و معارفه رئیس جدید دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، صبح امروز در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان ساوه، امام جمعه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر مسئولین از خدمات عباس نیک‌روش تجلیل و مصری به‌عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه معرفی شد. 

فرماندار ساوه در این آیین خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را یک هدیه الهی دانست و گفت: هر کسی در این نظام مقدس منصوب شود باید آن را یک توفیق بزرگ بداند و در همه مراحل خدمتش چه سرباز باشد و چه فرمانده فقط در جهت خدمت به مردم قدم بردارد. 

وی با اشاره به اینکه افراد در روز معارفه باید به زمان تودیع فکر کنند افزود: این جایگاه‌ها دائما در حال تغییر است و هر شخصی در روز معارفه باید به تودیع خود نیز فکر کند تا بتواند در نزد مردم روسفید باشد.

میرزایی در بخش دیگری از سخنانش از نحوه مدیریت برای مقابله با ویروس کرونا گفت و تصریح کرد: در قرارگاه زیستی شهرستان ساوه مبنا را بر درخواست‌های دانشکده علوم پزشکی قرار دادیم و با برگزاری جلسات متعدد و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان این حوزه، اقدامات لازم و مورد نیاز را اجرایی کردیم. 

فرماندار ساوه به برخی گلایه‌ها در خصوص درگیر کردن دو بیمارستان ساوه به موضوع کرونا اشاره داشت و افزود: بیمارستان مدرس با دارا بودن 110 تخت و با توجه به ظرفیت پرسنل و کادر درمان توانایی پذیرش همه بیماران مبتلا به کرونا را نداشت و اگر این اتفاق می‌افتاد از وظایف ذاتی خود محروم می‌شد بنابراین با استفاده از نظرات کارشناسی در جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که بخشی از بیماران کرونایی را در بیمارستان چمران مستقر کنیم.

 

وی تبعیت از خرد جمعی و نظرکارشناسی را در این برهه مهم دانست و خاطرنشان کرد: ما بیماری‌ها و بحران‌های فراوانی را تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم و با تقدیر از مدافعان سلامت بابت همه تلاش‌های آنان باید بدانیم که با توکل بر خدا و تلاش و پشت کار از این مرحله حساس نیز به سلامت عبور خواهیم کرد. 

امام جمعه ساوه نیز در این نشست مدیریت بحران در کشور را دچار مشکل دانست و گفت: متأسفانه باید گفت که مدیریت بحران ما در سطح کشور دچار مشکل است و بعضا شاهدیم که هم‌صدایی وجود ندارد و سخنان رئیس جمهور و برخی مسئولان با یکدیگر متفاوت است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به اینکه مردم از درگیر شدن 2 بیمارستان برای بحث بیماران کرونا ناراضی‌اند افزود: در مدیریت بحران 3 اصل جسارت، مدیریت صحیح و سرعت عمل نیاز است و اگر این موارد نباشد شهر دچار مشکل خواهد شد بنابراین خواستار آن هستیم که تصمیمات در بهترین شرایط اتخاذ شود. 

وی در خصوص عزل و نصب‌ها نیز تذکر داد و گفت: باید در برخی عزل و نصب‌ها توجه بیشتری شود تا دچار سیاست‌زدگی نشود و باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که انتصابات ما بر اساس شایسته‌سالاری باشد نه اینکه فلان شخص حامی کسی باشد یا از طیف سیاسی خاصی باشیم.

مهدی مصری سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز مشکل اصلی و حال حاضر در کشور را کنترل بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: ساوه با توجه به شرایطی که دارد در معرض درگیری با این بیماری و افزایش مبتلایان است و با توجه به اینکه در پیک این بیماری هستیم باید با بسیج مسئولین و برگزاری مجامع مشورتی و مباحث علمی به نتایج خوبی دست پیدا کرده و از این مرحله نیز به سلامتی عبور کنیم.

وی به لزوم ایجاد نقاهتگاه در ساوه اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت در تخت‌های بیمارساتی این شهر باید به فکر ایجاد یک نقاهتگاه باشیم تا افرادی که طبق دستور پزشک وضعیت مناسب‌تری دارند را در آن مکان قرنطینه کنیم.

مصری افزود: همچنین تلاش می‌کنیم با فعال کردن 5 تا 10 اکیپ در نقاط مختلف شهر اقدام به غربالگری کرده تا به نقطه موفقیت برسیم؛ امید است با عبور از این بیماری و با توجه به پتانسیل‌های منطقه برای ارتقا دانشکده علوم پزشکی در بخش‌های مختلف تلاش کنیم.

 

به گزارش فارس در پایان این نشست از 2 سال تلاش عباس نیک روش به‌عنوان رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه تقدیر شد و با اهدای حکم مهدی مصری بعنوان سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی ساوه معرفی شد.

گفتنی است مصری متولد سال 1348 و متخصص پزشکی قانونی، فلوشیپ طب مسمومیت‌ها و استادیار دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان بقیه الله(عج) تهران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول