اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

باورهای دینی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در آرامش روانی جامعه است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر توسعه برنامه‌ها و طرح‌های سلامت روان در پرتو دین در مقابله با اپیدمی کرونا ویروس، از تشدید طرح‌های نظارتی و مقابله‌ای پلیس در حوزه سایبر و برخورد با متخلفان صنفی خبر داد.

باورهای دینی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در آرامش روانی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در قرارگاه پدافند زیستی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با قدردانی از جامعه پزشکی و پرستاران در عرصه خدمات جهادی در مقابله با اپیدمی کرونا ویروس بیان داشت: تندرستی و امنیت نعمت‌هایی ناشناخته‌ای هستند که ارتباط تنگاتنگی با آسایش و آرامش عمومی داشته و در بسیاری از لحظات، آدمی نسبت آن ناسپاس و نسبت به مجریان آن قدرناشناس است.

وی با اشاره به شیوع بحران جدید شیوع کرونا ویروس در کشورمان اضافه کرد: خادمان عرصه نظم و امنیت، از همان آغاز اعلام این خبر، با برنامه‌ریزی و هماهنگی با تلاش‌گران مدافع سلامت، سعی در آگاه‌سازی عمومی و اجرای تدابیر اعلامی در گسترش این بیماری داشته‌اند و این همکاری تنگاتنگ تا پایان و با قوت هر چه بیشتر تداوم خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اجرای طرح‌های پایش مرزبانی زیستی در ورودی بسیاری از شهرستان‌های استان اضافه کرد: به‌منظور تحقق هر چه‌بهتر برنامه‌های پیشگیرانه از شیوع این بیماری، همکاری و مشارکت آگاهانه هر چه بیشتر آحاد شهروندان با خدمتگزاران خود در عرصه نظم و امنیت و فعالان حوزه سلامت بیش از پیش لازم است.

مفخمی شهرستانی با اشاره به ضرورت حفظ آرامش روانی جامعه در برخورد با این بیماری اضافه کرد: در چارچوب مأموریت‌های سازمانی، با پایش‌های مستمر کارشناسان پلیس فتا استان در حوزه سایبر، تعدادی از افرادی که بدون توجه به تذکرهای پلیس، در تولید و انتشار اخبار دروغین در خصوص این بیماری اقدام کرده بودند، شناسایی و برای برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره با پاسخگویی سامانه تلفنی 110 برای دریافت گزارش‌ها و اطلاعات شهروندان در تمامی ساعات شبانه‌روز افزود: برنامه‌های نظارتی پلیس بر واحدهای صنفی به‌ویژه صنوف فعال در حوزه اقلام و تجهیزات پزشکی همچنان با قوت خود  ادامه خواهد یافت و دیگر صنوف نیز لازم است با همکاری هر چه بیشتر در گسترش این بیماری همکاری کامل را داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به معرفی تعدادی از متخلفان صنفی به دستگاه قضائی خاطرنشان کرد: قهوه‌خانه‌ها، سفره‌خانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، تالارباغ‌ها، اماکن ورزشی و تفریحی، اقامتگاه‌ها، آرایشگاه‌ها و دیگر صنوفی که در ابلاغیه‌های مکرر بدان اشاره شده است، از مهم‌ترین صنوفی است که از سوی اکیپ‌های مشترک پلیس و کارشناسان بهداشت به‌صورت مستمر مورد سرکشی و بازدید قرار می‌گیرند.

مفخمی شهرستانی در ادامه بهره‌گیری از آموزه‌های دینی را در ثبات امنیت و آرامش جامعه بسیار اثرگذار خواند و گفت: تأثیر دین و باورهای دینی در سلامت فرد و جامعه بسیار پر اهمیت است و می‌توان در گرو اعتقادات، اعمال صالح و اخلاقی پسندیده به یک آرامش روانی دست یافت و انسان معتقد را به یک انسان سرزنده و بشاش که همیشه در حال تلاش و تکاپوست، متجلی ساخت.

وی وجود اندکی استرش و نگرانی را لازمه‌ای برای تلاش در جهت اقدام تمهیدات پیشگیرانه برشمرد و اضافه کرد: توسعه مهارت‌های سلامت روان در پرتو دین از شاخصه‌هایی تأثیرگذار در توسعه آرامش در جامعه است، چراکه دین نوعی سبک زندگی سالم برای افراد تجویز کرده و بر سلامت و بهداشت روانی نیز تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول