اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بدعت جدید در مجلس/ پیشنهاد تفویض بررسی لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس از بدعت جدید در مجلس خبر داد و گفت: این بدعت بسیار خطرناک است.

بدعت جدید در مجلس/ پیشنهاد تفویض بررسی لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: امروز از هیات ریسه مجلس تماسی گرفته شد مبنی بر اینکه هیات رئیسه تقاضا دارد که شما اختیار بررسی لایحه بودجه را به کمیسیون تلفیق تفویض کنید!

وی خاطرنشان کرد: این بدعت بسیار خطرناک است، اصل ۸۵ به صراحت می‌گوید سمت نمایندگی قائم به شخص است ‌و قابل واگذاری به غیر نیست، هرچند در موارد اضطرار آن هم با تصویب مجلس ممکن است عده‌ای از نمایندگان در موردی به نیابت از سایرین بررسی مورد مضطر الیه را به عهده گیرند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس افزود: در اینجا اولا مصوبه مجلس نیست، تماس تلفنی با نمایندگان هم نمی‌تواند به عنوان مصوبه تلقی شود چرا که در صحن موافق و مخالف صحبت و‌ استدلال‌های خود را بیان می‌کنند که بیان ادله در نوع تصمیم‌گیری نقش آفرین است که این مهم اینجا رخ نداده است.

وی افزود: اصل ۸۵ مربوط به موارد اضطراری است و هم اکنون هیچ اضطراری وجود ندارد، ما می‌توانیم چند دوازدهم بودجه را طبق ماده ۱۸۲ آیین نامه تصویب کنیم، بودجه مهم‌ترین لایحه سنواتی مجلس است و این لایحه پیشنهادی توسط دولت ‌و کمیسیون تلفیق اشکالات فراوانی داشت که بر این اساس مجلس آن را رد کرد، اما بازمی‌خواهند این بیمار را دست همان پزشک که معالجه او مقبول نیفتاده بدهند!

سلیمی گفت: شکایت به مشتکی عنه سپردن خلاف رویه خردمندان است، این بدعت در طول تاریخ مجلس از زمان مشروطه تا کنون رخ نداده، آقایان هیات رئیسه شما زیر بار تنقیص مجلس با این سبک اعجاب آور نروید.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول