اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آغاز بازسازی واگن‌های رجا در واگن پارس

مدیرعامل شرکت واگن پارس در خصوص همکاری مشترک واگن پارس و شرکت رجا گفت: بازسازی اساسی 55 دستگاه واگن مسافری رجا از محل تبصره 18 مورد موافقت قرار گرفت.

آغاز بازسازی واگن‌های رجا در واگن پارس

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، به نقل از روابط عمومی واگن‌سازی استان مرکزی محمدرضا مختاری با اشاره به آغاز بازسازی واگن‌های رجا در واگن پارس اظهار کرد: در گام اول از این همکاری مشترک، بازسازی اساسی تعداد 25 دستگاه واگن با اعتباری معادل 410 میلیارد ریال آغاز شده است.

وی افزود: ساخت 8 دستگاه واگن مسافری نو شرکت حمل و نقل ریلی رجا نیز در این کارخانه در حال انجام است که هم‌اکنون در حال توافقات نهایی برای ساخت 20 دستگاه واگن مسافری نو دیگر برای این شرکت از محل تبصره 18 به ارزش 1500 میلیارد ریال هستیم.

مدیرعامل شرکت واگن‌ پارس ضمن قدردانی از شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای گسترش همکاری‌های مشترک با واگن پارس اظهار داشت: معنای واقعی حمایت از تولید داخلی را در عملکرد هیأت مدیره و مدیرعامل رجا شاهد هستیم و شرکت رجاء یکی از حامیان بزرگ واگن‌سازی داخلی است.

مختاری در ادامه افزود: تسهیلات ارائه شده از محل تبصره 18 قانون بودجه حاصل توافق صورت پذیرفته بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه بوده و مسئولین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این خصوص پیگیری‌های فراوانی داشتند و امیدواریم راه‌آهن به عنوان اصلی‌ترین متولی صنعت ریلی در کشور همچنان به حمایت‌های خود از واگن‌سازان داخلی ادامه دهد.

وی افزود: تبصره 18 قانون بودجه امسال امکان مناسبی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های بهره‌بردار مانند شرکت رجا ایجاد کرده است که با اجرایی شدن آن گشایشی برای متقاضیان محصولات ریلی می‌شود و رونق تولید در مجموعه واگن پارس و صنایع زیردستی آن نیز اتفاق می‌افتد و امیدواریم جهت توسعه صنایع ریلی در کشور روزنه‌ای ایجاد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول