اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فارس من| 16 داروخانه انسولین را در اراک توزیع می‌کنند/ 190 پاسخگو نیست+ فیلم

رئیس اداره دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 16 داروخانه انسولین را در اراک توزیع می‌کنند، مردم برای آگاهی از این داروخانه‌ها با سامانه 190 تماس بگیرند.

فارس من| 16 داروخانه انسولین را در اراک توزیع می‌کنند/ 190 پاسخگو نیست+ فیلم

آزاده ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به ثبت سوژه «کمبود انسولین برای بیماران نیازمند به انسولین در اراک» اظهار کرد: انسولین انواع مختلفی داشته و به دو شکل ویال و قلمی عرضه می‌شود که در خصوص انسولین‌های ویال مشکلی در استان وجود ندارد و بیمارانی که به این نوع انسولین نیاز دارد می‌توانند داروی مورد نیاز خود را از داروخانه‌های سطح شهر تهیه کنند.

وی تصریح کرد: این نوع انسولین با قیمتی حدود 20 هزار تومان در سطح تمام داروخانه‌ها عرضه می‌شود و بیماران می‌توانند این نوع انسولین را از مراکز درمانی دولتی، دانشگاه‌ها و تأمین اجتماعی نیز تامین کنند.

رئیس اداره دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به وضعیت انسولین قلمی نیز گفت: این نوع انسولین وارداتی و گران است و با توجه به اینکه تعهدات بیمه‌ای کم است و این میزان کم هم با تاخیری چندین ماهه  پرداخت می‌شود، داروخانه‌های خصوصی توانایی لازم برای تأمین این نوع دارو را ندارند.

ناظری بیان داشت: به منظور حل مشکل بیماران نیازمند به این دارو طی چند هفته اخیر با 16 داروخانه در اراک توافق لازم صورت گرفته تا انسولین مورد نیاز بیماران را تأمین کنند، این داروخانه‌ها علاوه بر داروی انسولین قلمی سایر داروهای کمیاب را نیز تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این داروخانه‌ها بر اساس پارامترها و شاخص‌هایی چون مکان جغرافیایی، همکاری مناسب، داشتن قرارداد با بیمه‌ها انتخاب شده‌اند، گفت: علاوه بر شهر اراک در هر شهرستان یک داروخانه نیز برای تأمین انسولین قلمی تعیین شده است که شهروندان می‌توانند برای اطلاع از این داروخانه‌ها با سامانه 190 تماس حاصل کنند.

رئیس اداره دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه انسولین مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان‌ها تأمین و مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در بخش سرپایی بیمارستان‌ها انسولین به اندازه نیاز نیست اما در بخش بستری مشکلی وجود ندارد.

ناظری گفت: میزان داروهای مورد نیاز استان بر اساس سهمیه ابلاغی از وزارت بهداشت در اختیار استان قرار می‌گیرد و هم‌اکنون 40 داروخانه در سطح اراک وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر آدرس داروخانه‌های عرضه کننده دارو انسولین  در اراک بیان داشت: افرادی که قصد تهیه داروی انسولین را دارند برای آگاهی از داروخانه‌های عرضه کننده این دارو با سامانه 190 تماس بگیرند، این سامانه در ساعت اداری پاسخگوی مردم است.

خبرنگار فارس به منظور آگاهی از آدرس این داروخانه‌ها با سامانه 190 تماس گرفت که پاسخی دریافت نشد.

 

 

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول