اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

استان مرکزی صاحب پارک اقتصاد دیجیتالی می شود

استاندار مرکزی با اشاره به سفر معاون وزیر ارتباطات به اراک گفت: در سفر امروز معاون وزیر ارتباطات قرار شد که استان مرکزی هم در کنار 8 استان دیگر کشور برای نخستین بار صاحب پارک اقتصاد دیجیتالی شود که 2 هزار متر مربع زمین به منظور این پارک درنظر گرفته شده است.

 استان مرکزی صاحب پارک اقتصاد دیجیتالی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده عصر امروز در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور استان مرکزی شاهد کمترین ریزش نیروی شاغل و بیشترین جذب افراد در بازار کار بوده که نشان از عملکرد قابل دفاع ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان طی دو سال اخیر بوده است.

وی تأکید کرد: این موفقیت مرهون تلاش‌ها و مساعدت بخش خصوصی، کارآفرینان و تعامل مؤثر با نمایندگان بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی بوده است.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه نمی‌توان منکر مشکلات اقتصادی و کاستی‌های موجود بود، افزود: باید از یأس و ناامیدی دوری و با همدلی و انسجام از این برهه نیز با موفقیت عبور کرد.

آقازاده با اشاره به برخی قوانین پیچیده و دست و پاگیر در دستگاه‌ها نیز بیان داشت: کارآفرینان ثابت کردند که می‌توان با عزم و اراده تحریم‌های دشمنان را دور زد اما یکی از موانع و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی و تولید، وجود قوانین و مقررات پیچیده و دست و پاگیر است که می‌طلبد تدابیر ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

وی با اشاره به احیای مجدد برخی واحدهای تولیدی در استان گفت: اقدامات ویژه‌ای در خصوص احیای برخی واحدهای تولیدی همچون نخ خمین و آونگان انجام شد که این مهم با مساعدت و همکاری میان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران محقق شده است.

استاندار استان مرکزی ضمن تأکید بر تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان استان بیان کرد: با توجه به اینکه جانمایی پارک خارج از محدوده شهر است ارائه خدماتی همچون آب، برق و گاز با محدودیت‌هایی مواجه است اما با همین شرایط نیز ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک فعال هستند.

استان مرکزی صاحب پارک اقتصاد دیجیتالی شود

آقازاده با اشاره به سفر یک روزه مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز جاری به استان گفت: با توجه به اینکه ۸ استان کشور دارای پارک اقتصاد دیجیتالی هستند مقرر شد با واگذاری دو هزار مترمربع زمین برای ساخت این مجتمع استان مرکزی نیز صاحب پارک اقتصاد دیجیتالی شود.

وی از انعقاد قرارداد در این خصوص در استان خبر داد و گفت: این مهم، رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش توسعه فناوری‌های جدید را به همراه دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این نشست ضمن تأکید بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان گفت: نیاز است به طرح‌های نیمه‌تمام که از سال‌های گذشته باقی‌مانده و یا به ورطه ورشکستگی رسیده‌اند، نگاه ویژه‌ای شود.

سردار محسن کریمی اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی که فعال هستند را باید به رسمیت بشناسیم و همچنین متقاضیانی که در انتظار صدور مجوز هستند نیاز است مساعدت‌های لازم در این خصوص انجام شود.

وی با بیان اینکه اقدامات قابل قبولی در خصوص ایجاد اشتغال در روستاها صورت گرفته افزود: باید بررسی کنیم آیا تلاش‌ها و اختصاص تسهیلات در این راستا به ثمر رسیده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: تثبیت قوانین گاهی اوقات سبب بروز مشکلاتی شده است که باید تدابیر ویژه در این راستا اتخاذ شود.

کریمی اولویت اقدامات مؤثر در راستای رونق تولید در سال جاری را تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: باید با اولویت‌بندی اقدامات، توانمندی‌های داخلی را تقویت کنیم و در راستای بهبود رونق تولید به‌ویژه در واحدهای خرد و ورود آنها به بازار، گام‌های مؤثری برداریم.

تکمیل 30 پروژه با پیشرفت 60 درصدی در اولویت

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی نیز بیان کرد: بر اساس سیاست‌های وزارتخانه، تکمیل ۳۳۴ پروژه استان در قالب طرح‌های کوچک و متوسط که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت قرار دارد.

محمدرضا حاجی پور افزود: بیش از ۳۰ پروژه مهم استان که پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد دارند امید است تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به مشکل کاغذ در کشور تصریح کرد: مبحث تأمین کاغذ از اصلی‌ترین موضوعاتی است که مورد پیگیری قرار گرفته و مقرر شده که کارخانه تولید کاغذ در کشور راه‌اندازی شود که در این راستا نیز پروانه هم صادر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول