اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تصادفات فوتی استان مرکزی 44 درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کاهش 44 درصدی تصادفات منجر به فوت در ماه گذشته خبر داد.

تصادفات فوتی استان مرکزی 44 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ایرج کهریزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان تصادفات منجر به فوت در فروردین‌ماه امسال نسبت به سال گذشته از کاهش خوب 44 درصدی برخوردار بود.

وی تصریح کرد: احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و نظارت پلیس از عوامل مؤثر در کاهش تصادفات بوده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه 42 درصد از متوفیان حوادث رانندگی درون‌شهری استان مرکزی را موتورسیکلت‌سواران تشکیل می‌دهند، گفت: همچنین 42 درصد سوانح ترافیکی منجر به فوت در آزادراه ساوه ـ همدان و ساوه ـ تهران رخ داده است که نشان‌دهنده حادثه‌خیز بودن این محور است.

کهریزی خستگی و خواب‌آلودگی، عدم استراحت کافی رانندگان عبوری و کمبود استراحتگاه‌های ثابت و سیار در جاده‌های استان را عامل اصلی حوادث ترافیکی برشمرد و بیان کرد: این عوامل 45 درصد از علل وقوع حوادث را به خود اختصاص داده است.

وی سهم وسیله نقلیه در سوانح ترافیکی منجر به فوت جاده‌های این استان را 47 درصد مربوط به وسیله نقلیه، موتورسیکلت 6 درصد و واژگونی خودروها 47 درصد اعلام کرد و بیان داشت: در استان مرکزی 26 دستگاه دوربین ثبت تخلفات سرعت فعال است که 8 دستگاه در آزادراه ساوه ـ همدان، 11 دستگاه در محور ساوه ـ تهران، 2 دستگاه در محور اراک به سلفچگان و 5 دستگاه هم در محور اراک ـ توره ـ بروجرد است.

به گفته وی 75 درصد از متوفیان حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده‌های استان مرکزی در این مدت در صحنه تصادف و 25 درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول