اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی:

563 هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت استان مرکزی هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: 563 هزار نفر از جمعیت استان مرکزی زیرپوشش بیمه سلامت استان قرار دارند و از خدمات رایگان درمانی استفاده می‌کنند.

 563 هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت استان مرکزی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا جیریایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت استان در قالب پنج صندوق بیمه روستایی، خدمات همگانی سلامت، کارکنان دولت، سایر اقشار و اتباع بیگانه دسته‌بندی و خدمات پزشکی و درمانی رایگان دریافت می‌کنند.
وی بیشترین آمار جمعیتی را مختص به بیمه سلامت روستاییان با جمعیتی بالغ بر 315 هزار نفر دانست و گفت: افراد زیرپوشش بیمه سلامت روستاییان بر اساس قوانین بالابخشی موکلف هستند از طریق سیستم نظام ارجاع پزشک خانواده با مراجعه به پرشک خانواده در مراکز بهداشت روستایی، خدمات درمانی رایگان را از موسسات دولتی دریافت کنند. 
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: 121 هزار نفر در سطح استان در صندوق خدمات همگانی سلامت عضو هستند که می‌توانند از خدمات رایگان مراکز درمانی دولتی بهره ببرند. 
جیریایی جمعیت زیر پوشش صندوق کارکنان دولت را 87 هزار نفر دانست و ادامه داد: کارمندان وزرات خانه‌ها که زیرپوشش بیمه سلامت هستند بدون هیچ قید و شرطی می‌توانند از خدمات درمانی مراکز دولتی و خصوصی طرف قرار داد استفاده کنند. 
وی اظهار کرد: حدود 32 هزار نفر عضو صندوق سایر اقشار هستند که این افراد نیز بدون محدودیت می‌توانند از خدمات درمانی و پزشکی بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد بهره ببرند. 
مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به صندوق بیمه ایرانیان ادامه داد: مردم می‌تواند با پرداخت حق سرانه سالیانه به مبلغ 267 هزارتومان برای هر فرد در صندوق بیمه ایرانیان از مزایای خدمات درمانی و پزشکی رایگان در بخش های خصوصی و دولتی استفاده کنند. 
جیریایی تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت از طریق صندوق اتباع بیگانه را هزار و 900 نفر دانست، خاطرنشان کرد: موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در استان 730 موسسه است که در واقع 95 درصد موسسات دولتی و خصوصی سطح استان را شامل می‌شود. 
وی بیان کرد: موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت ماهیانه 3 هزار سند از خدمات ارائه شده به بیمه شدگان تولید و به مرکز ارسال می‌کنند. 
جیریایی ادامه داد: موسسه‌های طرف قرارداد به صورت ماهانه اسناد را به مرکز ارائه و پس از پایش و جمع بندی اداره ماهیانه مبلغ 15 میلیارد تومان به موسسه ها پرداخت میکند.
وی اجرای دولت الکترونیک را از جمله اهداف و برنامه های سال 98 بیمه سلامت دانست و گفت: در راستای اجرای دولت الکترونیک اقداماتی همچون نسخه نویسی الکترونیک به صورت پایلوت در شهرستان خمین، رسیدگی الکترونیکی اسناد پزشکی در بیمارستان‌ها، ارائه خدمات بستری در بیمارستان‌ها به بیمه شدگان از طریق کد ملی در حال انجام است. 
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی از انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی مبنی بر پوشش بیمه سلامت مددجویان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، مددجویان کمیته امداد در شهرستان های بالای 20 هزار جمعیت از ابتدای سال 98 تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، که بر اساس آمارهای ارائه شده جمعیتی بالغ بر 16 هزار نفر هستند. 
وی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان بهزیستی مبنی بر ارائه خدمات درمانی به افراد مجهول الهویه خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده از آغاز سال 98 سازمان سلامت جهت ارائه خدمات به افراد مجهول الهویه که از طریق سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند خدمات درمانی ارائه خواهد داد. 
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: هزینه صدور و تمدید دفترچه بیمه سلامت از 200 تومان به سه هزار تومان افزایش یافته و هزینه صدور دفترچه المثنی برای مرحله اول 9 هزار تومان و برای بار دوم 18 هزار تومان خواهد بود. 
جیریایی از فعال بودن مراکز سلامت در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات بیش از 4 هزار ارباب رجوع جهت صدور و تمدید دفترچه و 3 هزار نفر برای ارائه خومات درمانی و بستری به مرکز مراجعه کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول