اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

۳۳ میلیون نفر در کشور به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از جمعیت بیمه سلامت کشور به طور رایگان بیمه شده‌اند، گفت: در مجموع ۳۳ میلیون نفر از جمعیت بیمه سلامت به طور رایگان و بدون اینکه حق بیمه‌ای پرداختند، تحت پوشش بیمه سلامت قراردارند.

۳۳ میلیون نفر در کشور به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مبه گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد مهدی ناصحی امروز عصر در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از جمعیت بیمه سلامت به طور رایگان بیمه شده‌اند، اظهار کرد: عمده این افراد یعنی حدود ۲۰ میلیون نفر روستایی بودند، امسال هم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به طور رایگان بیمه شدند.

وی بیان کرد: در مجموع ۳۳ میلیون نفر از جمعیت بیمه سلامت به طور رایگان و بدون اینکه حق بیمه‌ای پرداختند، تحت پوشش بیمه سلامت قراردارند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه رایگان افراد عادلانه و در راستای حمایت از جمعیت کم درآمد و محروم جامعه بود.

به گفته ناصحی سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان در بحث قانون جوانی جمعیت یعنی ناباروری، بیمه مادران باردار و فرزندان تا ۵ سالگی در بیمه سلامت هزینه شده است.

وی به صندوق بیماران صعب‌العلاج، مزمن و نادر نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خارج از شمول در بحث بیماران صعب العلاج لرستان پرداخت شد، این در حالی است که امسال این رقم به ۱۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه به دنبال گسترش خدمات در حوزه توسعه فضای فیزیکی، تجهیزات و ناباروری هستیم، تاکید کرد: همه تلاش و هدف ما این است که پرداخت را از جیب مردم کاهش دهیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول