اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

افزایش ۲ برابری کشت در اراضی شیب‌دار لرستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: توسعه گلخانه‌ها و کشت در اراضی شیب‌دار از ۲۶۰ هکتار به ۵۰۰ هکتار رسیده است یعنی ۲ برابر افزایش کشت در اراضی شیب‌دار را داشته‌ایم.

افزایش ۲ برابری کشت در اراضی شیب‌دار لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: آموزش و ترویج مهمترین کار و برنامه هستند و باید با جدیت در برنامه کاری سازمان قرار گیرند.

وی ادامه داد: بایستی اطلاعات و دانش به کشاورزان در مزرعه منتقل شود تا کار به بهترین شکل انجام شود و بهره وری لازم ایجاد گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در راستای جهش تولید در دیمزارها کارهای بزرگی انجام شده است،‌ به گونه‌ای که افزایش ۱۳ درصدی میانگین کسب شده است.

وی افزود: در این طرح جذب ادوات از ۷۵ دستگاه به ۲۵۵ یعنی بیش از ۳ برابر نیز عملیاتی شده است. افزایش ۴ برابری دانه‌های روغنی و علاوه بر این در کشت قراردادی رتبه سوم توسط جهاد کشاورزی لرستان کسب شده است.

شاهرخی عنوان کرد: توسعه گلخانه‌ها و کشت در اراضی شیب‌دار از ۲۶۰ هکتار به ۵۰۰ هکتار رسیده است یعنی ۲ برابر افزایش کشت در اراضی شیب‌دار را داشته ایم.

شاهرخی اظهار کرد: لازم است از ظرفیت استودیو کشاورز به بهترین نحو استفاده شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به استفاده دو منظوره از استخرهای آب در مزارع کشاورزی گریزی زد و گفت: لازم است تا از استخرهای موجود به صورت دو منظوره استفاده شود به گونه ای که از استخر آب آبیاری می‌توان ماهی را نیز پرورش داد و به بهترین درآمد رسید.

وی اضافه کرد: از آنجایی که این استان دارای ظرفیت مطلوب در حوزه آبزی پروری بوده، لازم است در این راستا اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد و کشاورزان به این سمت سوق داده شوند تا بهره‌وری ارتقا یابد.

شاهرخی با اشاره به تشکیل تعاونی در شهرستان‌ها، عنوان کرد: تشکیل تعاونی در هر شهرستان با سرعت و جدیت پیگیری و فعال شود. و کشاورزان و بهره برداران را برای تشکیل تعاونی تشویق کنیم و انگیزه.های لازم را به آنها القا دهیم.

وی اظهار کرد: تقویت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی است و باید این حوزه مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و بخش کشاورزی به بالاترین جایگاه خود برسد.

شاهرخی تصریح کرد: بایستی از تشکل‌های کشوری در این راستا بهترین استفاده را ببریم زیرا آنها اعتبارات و ظرفیت‌های خوبی دارند و باید به استان ورود کنند تا بتوانند زنجیره کشاورزی را تکمیل کنند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش بر ایجاد روستا بازار در هر شهرستان تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد و از این ظرفیت برای ارائه محصولات با کیفیت به مردم استفاده شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول