اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مقوله فرهنگ نیازمند یک بازنگری اساسی است، بر همین اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی نیازمند یک ضمانت اجرایی است‌.

مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی عصر امروز  در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی نیازمند تغییر و تحول ساختاری بوده، کمااینکه برای رسیدن به اهداف متعالی به تحول اساسی در این مجموعه نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: علم و فرهنگ دو مقوله و بال برای رسیدن به معنویت، قله‌های دانش و پیشرفت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه فرهنگ در همه ساحت‌ها جاری است، افزود: فرهنگ اگر در اقتصاد نباشد، جای خودش را به اسراف می‌دهد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه مقوله فرهنگ نیازمند یک بازنگری اساسی است، گفت: بر همین اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی نیازمند یک ضمانت اجرایی است‌.

وی ادامه داد: لرستان جزو نخستین استان‌هایی است که برش استانی نقشه فرهنگ کشور را تدوین کرده است. نقشه‌ای که ۵ مسئله اساسی در آن دیده شده است.

شاهرخی با بیان اینکه منطقه اسدآبادی در کنار پادگان ۰۷، ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و باید بافت فرهنگی آن حفظ شود، عنوان کرد: زمینه‌ای برای برج‌سازی در اراضی ۰۷ وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه وقتی یک سازمانی برنامه‌ای را متحمل شد، باید موافقتنامه مالی را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشد، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به این موضوع ورود کرده و آن را حل نماید.

شاهرخی تصریح کرد: یک نامه ۱۶ بندی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دادیم مبنی بر این که زیرساخت‌های لازم را برای اجرای برنامه‌ها در زمستان و تابستان نداریم، حال اینکه مسائل فرهنگی تضمین کننده مسائل امنیتی در لرستان است که با توجه به اعتقادات و ولایتمداری مردم باعث شود همین امنیت در استان را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سند نقشه راه فرهنگی لرستان آماده اجراست و برخی از مصوبات آن نیز اجرا شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول