اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خرید تضمینی گندم در لرستان با وجود خشکسالی ۱۱۷ درصد افزایش یافت

استاندار لرستان گفت: با وجود خشکسالی تا کنون شاهد افزایش ۱۱۷ درصدی خرید گندم تضمینی از کشاورزان در استان بوده‌ایم.

خرید تضمینی گندم در لرستان با وجود خشکسالی ۱۱۷ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرهاد زیویار شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آرد و نان لرستان ضمن ابراز خرسندی از گزارشات ارائه شده اظهار داشت: در سال جاری علیرغم خشکسالی و مشکلات کم آبی ۱۱۷ درصد افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان لرستان نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و بیشتر از دو برابر یعنی از ۱۲۰ هزار تن در سال گذشته به ۲۷۰ هزار تن خرید تضمینی گندم تا به امروز رسیده‌ایم که جای شکر و قدردانی دارد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مصرف استان در حدود ۲۳۰ الی ۲۲۰ هزار تن در سال است، این میزان چیزی بیشتر از میزان مصرف سالانه گندم در استان است و نظر به اینکه در ابتدای مسیر هستیم، لازم است برای سال‌های آتی با برنامه ریزی بهتر و هوشیارانه‌تر عمل کرد.

استاندار لرستان ضمن اشاره به فعالیت موثر سامانه رصد و پایش نان در استان با تاکید بر ضرورت نظارت میدانی بر توزیع آرد و پایبندی خبازی های استان به مقررات،گفت: تا امروز خلاء کشور نبود سیستم نظارت سیستماتیک بر فرایند تهیه و توزیع نان بود که با سیستم رصد و پایش تا حدودی بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شده است.

 زیویار افزود: وجود نظارت سیستماتیک در حوزه گ‌های مختلف همچون؛ بنزین، برق،گاز، گندم و خیلی از کالاهای اساسی موجب خواهد شد با توجه به قیمت‌های غیر واقعی در گذشته، جلوی خسارت، ضرر و زیان بر اقتصاد کشور گرفته شده و با اعمال سیاست‌های جدید این ثروت در کشور اندوخته و برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت بازرسی‌های میدانی و برخورد با متخلفان، افزود: قاطعیت در نظارت‌ها صرفاً شخصی و میدانی نیست و بخشی از آن به پشتوانه نظارت سیستمی مربوط می‌شود که با رصد در مرکز پایش هرگونه تخلف مشخص و قابل بررسی است و با متخلفانی که هم به خود و هم به جامعه ظلم می‌کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

زیویار در ادامه بر ضرورت استفاده از سایر ظرفیت‌ها از جمله استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بسیج مردمی و استفاده از آن در شوراهای تصمیم گیری استانی تاکید کرد و گفت: اهمیت حضور نیروی انسانی،کمتر از ظرفیت‌های دیگر نیست، از جمله ارائه گزارش‌های میدانی در خصوص بحث کیفیت آرد، نان و ... می‌تواند در خیلی از موارد راهگشا باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول