اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

هشدار به ناقضین قوانین بین‌المللی در دریا/ تاکید بر همراهی مردم در تزریق مرحله سوم واکسیناسیون

امام جمعه خرم‌‌آباد گفت:
رزمایش ایران، روسیه و چین در خلیج فارس و دریای عمان هشداری به ناقضین قوانین بین‌المللی در دریا است.

هشدار به ناقضین قوانین بین‌المللی در دریا/ تاکید بر همراهی مردم در تزریق مرحله سوم واکسیناسیون

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه تهمت زدن به انسان‌ها در اسلام گناه بزرگی است چون هم دروغ و هم غیبت است، عنوان کرد: اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر و نقد و انتقاد سازنده بر اساس کتاب و سنت باشد آن‌جامعه پویا و موفق خواهد بود.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: جامعه نیازمند نقد است اما با شرایط و آداب اسلامی، البته در جامعه اسلامی افراد و اشخاص باید انتقاد پذیر باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید از سرزنش، تحقیر و توهین دوری کرد، خاطرنشان کرد: آنچه که می‌تواند ما را به امر و معروف و نهی از منکر و نقد منصفانه نزدیک کند توشه تقوی است.

امام جمعه خرم‌آباد به شیوع کرونا نیز اشاره کرد افزود: کشور و استان ما به ویروس کرونا مبتلا است، اما با گسترش واکسیناسیون شهرهای ما از وضعیت قرمز خارج و میزان مرگ و میر روزانه کاهش پیدا کرده است.

 شاهرخی تاکید کرد: با توجه به اینکه گسترش واکسیناسیون نقش مهمی در کاهش ابتلا به کرونا دارد، عقل و شرع حکم می‌کند که مردم در تزریق مرحله سوم واکسیناسیون همکاری کنند، همچنین فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) نیز اشاره کرد و گفت: دو نعمت سرآمدی که خداوند به پیامبر گرامی عطا کرد قرآن و عترت بود، خداوند خیر کثیر یا کوثری به نام حضرت فاطمه (س) به رسول خدا ارزانی کرد.

وی بیان کرد: قرآن و عترت از طریق حضرت فاطمه(س) در عالم جاری شد و همچنان با حضور امام زمان این دو حقیقت ساری و جاری است.

خطیب جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: مقام حضرت فاطمه (س) فراتر از درک و فهم ما است، آنچه برای ما اهمیت فوق العاده دارد پیروی از گفتار فردی، خانوادگی و اجتماعی این بانوی بزرگوار و اقتدا به او است که شرافت و عزت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

شاهرخی به همزمان بودن سال‌روز ولادت امام راحل با ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) شخصی بود که سرنوشت ایران اسلامی و جهان را دگرگون همچنین تاریخ جهان را متحول کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل با قیامش عدالت خواهی را گسترش داد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) پنجه در پنجه زورگویان آنها را به ذلت و زبونی وادار کرد، در مقابل نیز اسلام ناب را احیا و به مسلمانان عزت و شکوه هدیه کرد.

امام جمعه خرم‌‌آباد تاکید کرد: همه ما موظفیم یاد، راه، اهداف و آرمان‌هایی و ارزش‌هایی که امام راحل به ملت ما هدیه کرد پاس بداریم.

خطیب جمعه خرم‌‌آباد در ادامه به سفر ریاست جمهوری به روسیه نیز اشاره کرد و گفت: رییس جمهور به کشور روسیه سفر کرد و در این سفر موضوعات مهم و روابط دو جانبه و منطقه‌ی برای توسعه مناسبات در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی و آخرین تحولات منطقه مورد گفت‌وگو قرار گرفت. 

شاهرخی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مسوولان عالیرتبه کشور با پیگیری مصوبات این سفر هم در حوزه صادرات هم واردات فنآورانه گام مهمی در توسعه کشور بردارند.

وی با اشاره به رزمایش ایران ،روسیه و چین در خلیج فارس و دریای عمان گفت: این رزمایش برای دوستان ما امید بخش اما برای ناقضین قوانین بین‌المللی در دریا هشداری است که بدانند جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع خود و بهره‌برداری از منابع دریایی مصمم، دارای برنامه و اهل اقدام است.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول