اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

پیگیری مطالبه کمبود پزشک در نورآباد/ رئیس بیمارستان ابن سینا: مشکلی در این زمینه نداریم

رییس بیمارستان ابن سینا نورآباد گفت: ١٠ تا ١٢ پزشک عمومی با این بیمارستان همکاری می‌کنند که همواره به صورت همزمان دو پزشک عمومی در بیمارستان ابن سینا فعالیت دارند و ما هیچ کمبودی در این خصوص نداریم.

پیگیری مطالبه کمبود پزشک در نورآباد/ رئیس بیمارستان ابن سینا: مشکلی در این زمینه نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، خبری در فضای مجازی مبنی بر فعالیت تنها یک پزشک عمومی در دلفان منتشر شد خبری که با توجه به اوج گرفتن کرونا موجب نگرانی و واکنش مردم همچنین فعالان رسانه‌ی شد، به منظور صحت و سقم این ادعا با رییس بیمارستان ابن سینا گفت‌و گویی ترتیب دادیم.

محمد سیف امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس و در پاسخ به خبر منتشر شده مبنی بر فعالیت تنها یک پزشک عمومی در نورآباد توضیح داد: حدود ١٠ تا ١٢ پزشک عمومی با ما همکاری می‌کنند که از این تعداد یک پزشک استخدام، چند پزشک طرحی و چند پزشک دیگر به صورت قراردادی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: همزمان دو پزشک عمومی با هم در بیمارستان مشغول ویزیت بیماران هستند، تنها هنگام نماز و ناهار یکی از پزشکان استراحت می‌کند البته زمانی هم که مراجعه زیاد است استراحتی درکار نیست، از طرفی در 22 روز از ماه دو پزشک طب اورزانس نیز در بیمارستان حضور دارد.

رییس بیمارستان ابن سینا نورآباد گفت: روزانه 600 تا 650 مراجعه به بیمارستان داریم یعنی در 24 ساعت هر پزشک سیصد تا 320 مریض را ویزیت می‌کند و دو پزشک برای این تعداد بیمار کافی است.

سیف بیان کرد: اینکه برخی از شلوغی بیمارستان انتقاد می‌کنند به این دلیل است که اورژانس در ورودی بیمارستان قرار دارد و اتاق پزشک هم روبروی تزریقات است، بنابراین زمانی که چند نفر در راهروی باریک تردد می‌کند شلوغ به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه جزو شهرهایی هستیم در استان که کمترین مشکل را در خصوص پزشک عمومی داریم، افزود: به هر حال طبیعی است که پزشک در طول روز خسته می‌شود نباید کاری کنیم که پزشک فراری بشود زیرا نورآباد جذبه‌ی برای ماندن پزشک ندارد اما هیچ کمبودی در خصوص پزشک عمومی نداریم.

رییس بیمارستان ابن سینا نورآباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: از پیک پنجم کرونا یعنی از 15 تیر تا 23 مرداد حدود یک ماه و ده تنها دو مورد فوتی ناشی از کرونا داشتیم یعنی کمتر از چهار دهم درصد، این در حالی است که 550 بیمار کرونایی در شهرستان وجود دارد.

سیف اضافه کرد: با وجود دست و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا اما همزمان شش پروژه عمرانی در بیمارستان نیز در حال انجام است، ام ار ای بیمارستان شهریورماه و فاز دوم اورژانس نیز دو هفته دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین کارهای در دست اقدام احداث پدهوایی اورژانس است که کارهای مطالعاتی آن انجام شده و پیگیراختصاص هلیکوپتر هستیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول