اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

سفر به لرستان اولویت رئیس مجلس است/ خدابخشی: کمبودهای زیادی در حوزه زیرساختی داریم

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر به لرستان اولویت رئیس مجلس است و این سفر قبل یا بعد از استقرار دولت جدید انجام خواهد شد.

سفر به لرستان اولویت رئیس مجلس است/ خدابخشی: کمبودهای زیادی در حوزه زیرساختی داریم

محمد خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طبق هماهنگی و پیگیری صورت گرفته رئیس مجلس شورای اسلامی جهت رسیدگی و نظارت بر برخی از مسائل و مشکلات لرستان بزودی به این استان سفر خواهد کرد.

وی افزود: موارد مورد نظر در خصوص مهمترین مسائل استان لرستان بررسی شده و در سفر رئیس مجلس به استان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر به لرستان جزو اولویت‌های آقای قالیباف است و اگر شرایط فراهم شود قبل از استقرار دولت جدید این سفر انجام می‌شود و در غیر صورت به بعد از استقرار دولت جدید موکول می‌شود.

وی در ادامه به مهمترین مطالبه نمایندگان لرستان از رئیس مجلس و همچنین از دولت آینده اشاره و عنوان کرد: بر اساس مطالعات آمایش سرزمینی لرستان یکی از مستعدترین استان‌های ایران در حوزه کشاورزی است اما متاسفانه در حالی که در کشور میانگین اراضی آبی ۴۷ درصد بوده این میزان در استان مستعدی مانند لرستان ۲۳ درصد است.

خدابخشی با بیان اینکه لرستان در حوزه زیرساختی کمبودها و مشکلات زیادی دارد، افزود: یکی دیگر از مهمترین مشکلات موجود در لرستان در حوزه راه‌های ارتباطی است، چنانکه در لرستان هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه خاکی آسفالت نشده داریم و متاسفانه در بودجه ۱۴۰۰ به دلیل اطلاعات غلط توسط سازمان راهداری اعتبار خیلی کمی برای این حوزه اختصاص یافته که انتظار داریم رئیس مجلس در این زمینه تدبیر مناسب کند.

وی تصریح کرد: استان لرستان بر اساس مطالعات صورت گرفته پتانسیل بالایی در حوزه کشاورزی و گردشگری دارد اما برای توسعه در این حوزه باید برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و طرح‌های مبتنی بر این ظرفیت‌ها در این راستا اجرا شده و منجر به کاهش بیکاری شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص حق آبه در سدهای سیمره و معشوره و تسریع در احداث سد و نیروگاه‌های لیروک، زالکی، بختیاری و تلمبه ذخیره رودبار از دیگر مسائل و مطالبات مهم مردم لرستان است که با توجه به خشکسالی و همچنین مشکلاتی که در تولید برق وجود دارد، این موارد برای منطقه و کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم دولت آینده نگاه ویژه به لرستان داشته باشد چراکه متاسفانه با وجود داشتن ظرفیت‌ها و منابع عظیم خدادادی، شاهد توسعه نیافتگی و بیکاری بسیار بالا در این استان هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول