اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بچه‌دار شدن 52 زوج نابارور لرستانی پس از مراجعه به مرکز ناباروری

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: تا به امروز 2700 پرونده در مرکز تخصصی ناباروری لرستان تشکیل شده که برای 300 زوج عمل بارورسازی انجام شده است و از این تعداد 52 زوج بچه دار شده‌اند.

بچه‌دار شدن 52 زوج نابارور لرستانی پس از مراجعه به مرکز ناباروری

 علی‌نادر دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: بر اساس آخرین مطالعاتی که در سال ۹۵ در کشور انجام شده ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارور هستند.

وی با بیان اینکه این آمار در لرستان نیز حدودا ۲۰ درصد است، افزود: در همین راستا برای حل مشکلات زوج‌های نابارور لرستانی اقدام به تاسیس یک مرکز تخصصی ناباروری در استان کردیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد: این مرکز با توجه به سابقه کوتاه خود  مورد استقبال زوج‌های رستانی و سایر استان‌های غرب کشور قرار گرفت است به طوریکه تا به امروز ۲۷۰۰ پرونده در این مرکز تشکیل شده است.

دهقانی با اشاره به اینکه از این تعداد برای ۳۰۰ زوج عمل بارورسازی انجام شده اسـت، تصریح کرد: از این تعداد ۵۲ زوج بچه دار شده اند که این آمار برابر با میانگین جهانی در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین هزینه بارور سازی یک زوج در این مرکز حدود هفت میلیون تومان بوده که بر اساس مصوبه وزارت بهداشت ۸۵ درصد هزینه‌های بارورسازی را دولت می‌پردازد در نتیجه بیشتری هزینه‌ای که یک زوج در یک مرکز می‌پردازند یک میلیون تومان است.

انتهای پیام/85020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول