اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

میزان مرگ و بستری بیماران کرونایی کاهش یافته است/ هتل‌های لرستان بازگشایی می‌شوند

استاندار لرستان گفت: درصد مرگ و بستری بیماری کرونا در لرستان پایین آمده و این موضوع نشان می‌دهد به سمت خوبی حرکت می‌کنیم.

میزان مرگ و بستری بیماران کرونایی کاهش یافته است/ هتل‌های لرستان بازگشایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد سیدموسی خادمی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا مهمترین زاویه و بحث توجه به سلامت و جان مردم بود و کم کردن امکان ابتلا افراد به این بیماری حائز اهمیت بود.

وی افزود: بیشتر به دنبال این موضوع بودیم که تعداد بیماران ما در هر نقطه از کشور از ظرفیت بیمارستانی ما بیشتر نشود چرا که در این شرایط خطرات بیشتر می‌شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: همه تلاش دولت این بود که تعداد ابتلا از ظرفیت موجود بیشتر نشود و در لرستان حتی ظرفیت ما به ۴۰ درصد استان رسید، و تعداد بیماران در بخش آی‌سی‌یو ما در بدترین حالت به ۵۰ درصد از ظرفیت خود رسید.

وی خاطر نشان کرد: با پیش رفتن بیماری و زمان، اقتصاد و معیشت مردم مطرح شد که باید حل می‌شد و با پیش‌روی بیشتر بحث آداب و فرهنگ مردم مانند زیارت، مراسم عروسی و عزا مطرح بود که باید کنترل می‌شد.

خادمی افزود: در واقع سلامت،اقتصاد و آداب و فرهنگ سه موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و به صورت بهینه مدیریت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: از اول تیرماه نماز جمعه‌ها در مناطق زرد و سفید برگزار می‌شود و اکثر فعالیت‌های اقتصادی ما از سر گرفته می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی و کارآفرینان ضربه بزرگی خوردند، عنوان کرد: صنایع استان برندگان و بازندگان زیادی داشت، تعداد زیادی از صنایع در بحث کرونا مانند صنایع متکی بر دانش و فناوری اطلاعات، صنایع بهداشتی و تولید کنندگان ماسک و الکل جزو برندگان این جریان بودند اما بخشی عظیمی نیز جز بازندگان بودند که دولت باید به این صنایع کمک کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش دولت را می‌بینیم که به دنبال راهی برای کمک به تولیدکنندگان است، تصریح کرد: وضعیت استان نگران‌کننده نیست چراکه با فاصله زیادی از دیگر استان‌ها تست کرونا را انجام می‌دهیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در روز حدود ۸۰۰ تست کرونا انجام می‌دهیم که حدود ۹۰ مورد ممکن است مثبت باشد اما در استان‌های دیگر با انجام ۱۰۰ مورد تست ممکن است ۱۵ تست مثبت باشد پس بالا بودن نسبی آمار ما به دلیل انجام تست‌های زیاد است.

وی عنوان کرد: در بحث شناسایی و بیماریابی چهار آزمایشگاه در سطح استان راه‌اندازی کردیم و به دلیل هزینه بالای انجام تست‌ها به دنبال این هستیم تست‌ها را به سمت گروه‌های آسیب‌پذیر شامل افراد مسن و بیمار جهت دهیم.

خادمی با بیان اینکه درصد مرگ و بستری این بیماری پایین آمده و نشان می‌دهد در استان به سمت خوبی حرکت می‌کنیم، گفت:در جهت کمک به تهیه لوازم، تجهیزات و امکانات مورد نیاز در روزهای سخت کرونا از اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی تشکر می‌کنم که مشکلات را حل کرد.

وی تصریح کرد: همکاری صنعت و اصناف استان در راستای تعطیلی اصناف از مهمترین فعالیت‌هایی بود که انجام شد و علاوه بر اینکه خود آسیب دیدند به کمک مردم آمدند و نیازهای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی را تهیه کردند.

استاندار لرستان بیان کرد: دولت امکاناتی داده و ما باید حداکثر بهره‌برداری را ببریم و هرچه می‌توانیم از تسهیلاتی که دولت ایجاد کرده سهم استان را بالا ببریم و در این راستا به بخش‌های آسیب‌دیده اطلاع‌رسانی کامل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث هتل‌ها نیز سخت گرفتیم تا تعطیلات خردادماه نیز به اتمام برسد اما هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا با رعایت پروتکل‌های لازم بازگشایی شوند.

خادمی با تاکید براینکه به دنبال حل مسائلی در رابطه با بحث تالار پذیرایی نیز هستیم، گفت: از اهمیت این موضوع هنوز کاسته نشده و نیاز است که مردم از اجتماع دوری کرده و برگزاری مجلس ترحیم و عروسی را کاهش دهند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول