اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خدمات دهی بیمارستان‌های نیروهای مسلح به 132 هزار لرستانی

مسوول بهداشت و درمان نیروهای مسلح لرستان گفت: از آغاز زمان شیوع کرونا در لرستان بیش از 132 هزار نفر از خدمات بیمارستان‌های نیروهای مسلح در استان استفاده کرده‌اند.

خدمات دهی بیمارستان‌های نیروهای مسلح به 132 هزار لرستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مصطفی امیری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: مدافعان سلامت در ایام کرونا در حال فعالیت‌های جهادی هستند که مرتبه‌ای کمتر از حضور در دوران دفاع مقدس ندارد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در مدیریت و کنترل بیماری کرونا به خوبی عمل کرده است، افزود: کشورهای اروپایی و آمریکا که ادعای ابرقدرتی دارند در مواجه با این بیماری با مشکل روبرو شده‌اند.

مسوول بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان لرستان بیان کرد: نیروهای امنیتی علاوه بر حفظ امنیت کشور  در عرصه نظامی در شرایط فعلی تمام امکانات خود را در جنگ بیولوژیک برای مهار این بیماری به کار گرفته‌اند.

امیری با اشاره به اینکه امروز این ویروس در کشور در حال کنترل است و مبتلایان ما در حال ثبات هستند، تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده هماهنگی بیشتر مردم و مسئولان با یکدیگر است.

وی خاطرنشان کرد:۵۸ بیمارستان نیروهای مسلح در سطح کشور وجود دارد که ۵۶ مورد از آن‌ها بیش از ۷۰ درصد ظرفیت خود را در شرایط فعلی به مبارزه با بیماری کرونا اختصاص داده‌اند.

معاون بهداشت و درمان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان عنوان کرد: خوشبختانه تا کنون مورد فوتی مبتلا به کرونا بین نیروهای مسلح استان نداشته‌ایم.

امیری با عنوان کردن این موضوع که این بیماری باعث پیشرفت‌هایی در حوزه درمانی و تجهیزاتی شده، اظهار داشت: پلاسما درمانی اولین بار در سطح دنیا در ایران اجرا شده است.

وی افزود: لشکر ۸۴ لرستان در ایام کرونا بیمارستان ۵۲۵ خود را آماده خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی کرد همچنین بیش از ۸۰ هزار نفر توسط این نهاد غربالگری شده‌اند.

مسوول هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح لرستان ضمن تبریک روز ارتش، بیان کرد: نیروهای ارتش دیروز رژه خدمت را برگزار کردند و معابر و خیابان‌های اصلی اکثر شهرهای استان را ضدعفونی کردند.

امیری تصریح کرد: سپاه پاسداران نیز در راستای کمک به مجموعه علوم پزشکی استان نقاهتگاه ۷۶ تخت خوابی برای دوران قرنطینه بیماران کرونایی در استان تعبیه کرد که امکان ظرفیت آن به بیش از ۱۲۰ نفر نیز در مواقع ضروری وجود داشت.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا بیش از ۷۰ هزار نیروی بسیجی سازمان‌دهی شدند، خاطرنشان کرد: در این ایام برای ضدعفونی کردن معابر از ۶۵ هزار نیروی بسیجی استفاده شده است.

مسوول هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح لرستان با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر از افراد مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان معرفی شدند، گفت: در این مدت 18 گروه از طلاب بسیجی لرستان نیز به غسل و دفن درگذشتگان در اثر کرونا پرداخته‌اند.

امیری اظهار داشت: از آغاز زمان شیوع کرونا در لرستان بیش از 132 هزار نفر از خدمات بیمارستان‌های نیروهای مسلح در استان استفاده کرده‌اند همچنین در این مدت پزشکان عمومی بسیجی  استان 421 روز کاری  و متخصصان 63 روز کاری در مناطق خطرناک استان خدمت کرده‌اند.

انتهای پیام/85016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول