اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امسال بیش از 21 هزار فرصت شغلی در کردستان ایجاد می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان طبق برنامه، امسال ۲۱ هزار و ۵۹۹ فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد.

امسال بیش از 21 هزار فرصت شغلی در کردستان ایجاد می‌شود

فرزاد پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طبق برنامه امسال ۲۱ هزار و ۵۹۹ فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد که تاکنون 15هزار و ۷۹۵ فرصت شغلی معادل 73 درصد برنامه در سامانه رصد ثبت شده است.

پیشکاری با بیان اینکه در سال‌جاری ۱۱۶ میلیارد تومان سهم تخصیصی تسهیلات مشاغل خانگی در استان بوده است، اظهار داشت: تاکنون ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب ۸۴۶ طرح معادل ۵۱ درصد از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به شبکه بانکی معرفی شده است.

وی در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ نیز گفت: سال گذشته یک هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان از تسهیلات تبصره ۱۶ سهم استان بود که از این مبلغ یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافت و تاکنون ۸۲۴ میلیارد و ۱۲۹ میلیون تومان در قالب 7 هزار و ۷۳۲ طرح با اشتغالزایی ۸ هزار نفر به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ابتدای طرح تسهیلات پایدار روستایی نیز تاکنون ۵۵۱ میلیارد تومان در قالب 5 هزار و ۹۰۰ طرح با 9 هزار و ۸۸۴ فرصت شغلی در استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در کشور همت همه مسوولان، ادارات، سازمان‌ها و بخش خصوصی را می‌طلبد، گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم است.

پیشکاری دستگاه‌های برتر استان را به لحاظ تعداد ثبت اشتغال در سامانه رصد، سازمان جهاد کشاورزی با 3 هزار و ۸۱۰ نفر، صنعت، معدن و تجارت با 3 هزار و ۶۵۱ نفر و کمیته امداد امام خمینی (ره) را با ثبت 3 هزار و سه نفر عنوان کرد و شهرستان‌های برتر به لحاظ ثبت عملکرد سامانه رصد بر اساس تحقق اشتغال را سقز و قروه با ۸۷ درصد، شهرستان بانه ۸۴ درصد و دیواندره با ۸۱ درصد ثبت در سامانه رصد اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیشترین درصد جذب اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ را به ترتیب بانک‌های توسعه تعاون، رفاه، ملی، مهر، ملت، صادرات، تجارت و پست بانک اعلام کرد.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول